گردشگری کودک در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته

به گزارش مدرسه سما، یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران سال جاری با سالنی جالب و نوآورانه روبه رو بود، سالن شماره 18: گردشگری کودک.

گردشگری کودک در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته

نمایشگاه گردشگری، سال جاری به موضوعی پرداخته که در صنعت گردشگری بسیار موثر و آموزشی بوده و آن گردشگری کودک است که سال جاری برای اولین بار با تمام کم و کاستی هایش آغاز به کار کرد.

گردشگری کودک در رویداد همدان 2018، که موضوعی بسیار مهم و برجسته است، در نمایشگاه بین المللی سال جاری دارای غرفه های مختلفی برای شناساندن ظرفیت های گردشگری و تفریحی استان همدان آغاز به بچه ها، آغاز به کار نموده است. این غرفه ها شامل کار با گل سفالگری، لمس این هنر از نزدیک به وسیله کودک، آشنایی با صنایع دستی ارزنده و نیز تجربه و شناخت بچه ها از مکان های گردشگری است. بعلاوه موضوعی جالب به عنوان مزرعه گردشگری خورشید در نهاوند معرفی شده که مجموعه فعالیت هایی مجذوب نماینده و دوست داشتنی در مزرعه را برای تشویق گردشگران جهت شناخت این منطقه به نمایش گذاشته است. ایجاد مسابقاتی برای بچه ها در زمینه پرسش و پاسخ هایی از این استان تاریخی و زیبا نیز از دیگر فعالیت های این بخش از نمایشگاه است.

ظرفیت گردشگری، هنری و تاریخی استان همدان و بعلاوه با توجه به میزبانی همدان در گذشته در جشنواره های فیلم کودک و نوجوان یا میزبانی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، این پتانسیل برای این استان وجود داشته که بتواند اولین میزبان گردشگری کودک برای نخستین بار در میان سایر استان های کشور باشد.

در این رابطه با معاونت سازمان میراث فرهنگی استان همدان گفتگویی کوتاه داشتیم تا اهداف این فعالیت در نمایشگاه گردشگری سال جاری را از ایشان جویا شویم. ایشان در پرسش و پاسخی کوتاه اشاره کردند:

روش های گردشگری یا انگیزه های سفر با زمان های گذشته کمی متفاوت شده و بچه ها در مشخص سفر یا انگیزه برای سفر رفتن خانواده ها و گردشگری بسیار موثر هستند؛ ازاین رو این مقوله نقطه آغازی شد برای اینکه این موضوع سال جاری برای اولین بار مورد آنالیز قرار گیرد تا به اجرا نیز برسد.

پس از آنالیز فراوان میان سایر استان های کشور، استان همدان به علت پیشینه ای که در برگزاری جشنواره های فیلم و تئاتر کودک داشته، این پتانسیل را برای اجرای گردشگری کودک نیز دارا است. ایشان اشاره کردند:

مثل هر رویدادی که برای اولین بار در هر موضوعی اجرا یا برگزار می گردد، این رویداد فرهنگی و گردشگری نیز طبیعتا بی نقص نیست و کم و کاستی هایی دارد؛ ولی آنچه که ارزنده است، برگزاری آن بوده تا بتواند راهگشای آن برای سال های بعد در میان سایر استان ها باشد.

اما چرا استان همدان؟

همدان مرکز تاریخ و تمدن ایران است و پیشینه مدنی در استان همدان حداقل به هزاره دوم پیش از میلاد می رسد و همچینین همدان به عنوان یکی از سه مرکز هخامنشیان بوده است.

همدان در دوره اشکانی نیز یکی از ضرابخانه های مهم این دولت بزرگ بوده است. وجود دژ مستحکمی از دوره ساسانیان در نهاوند در کنار بسیاری از ویژگی های تاریخی ارزشمند دیگری که در یک مقوله نمی گنجد و بسیار جای سخن دارد تا بتوان از استان همدان، پیشینه تمدنی و جاذبه طبیعی این استان نام برد. از این پیشینه همین بس که آرامگاه بزرگ ترین فیلسوف، حکیم و پزشک تاریخ بشریت، ابن سینا، در این شهر قرار گرفته است. ازاین رو این استان را نباید نادیده گرفت و برای بچه ها آموزش داد تا حتما به همراه والدین خود به این استان و تمامی شهرهای خوب آن سفر نمایند.

منبع: کجارو

به "گردشگری کودک در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کودک در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید