رتبه های برتر جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی به هنرمندان جوان کاشانی رسید

به گزارش مدرسه سما، رئیس دفتر ویژه انجمن سینمای جوانان کاشان از کسب رتبه های برتر بانوی بازیگر و سه فیلمساز جوان کاشانی در جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی اطلاع داد.

رتبه های برتر جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی به هنرمندان جوان کاشانی رسید

علی محمد سرجه پیما، رئیس دفتر ویژه انجمن سینمای جوانان کاشان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار از ، با اشاره به ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی و راه یابی 373 اثر به جشنواره گفت: یاسمن نصیری بانوی جوان و بازیگر تئاتر کاشانی رتبه اول بازیگری زن در فیلم عزیز ، امیرحسین شاکری و محمدرضا امین آبادی کارگردان، تهیه کننده و نویسنده فیلم آتو بصورت مشترک رتبه دوم بخش داستانی جشنواره و سید مهدی موسوی برزکی کارگردان فیلم کوتاه همه نیمه من رتبه سوم در بخش مستند را بدست آوردند.

او، با تاکید بر اهمیت و ارزش جایزه خانم نصیری با 16 سال سابقه بازیگری تئاتر برای بازی در فیلم عزیز اضافه کرد: این بانوی جوان بازیگر کاشانی برای همین فیلم سال گذشته نیز تنها جایزه بازیگری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و چند جایزه دیگر را هم از آن خود کرد.

به گفته او، فیلم کوتاه داستانی عزیز با موضوع خانواده در ابوزیدآباد با گویش محلی راجی به کارگردانی و نویسندگی سید مهدی موسوی برزکی ساخته شده که در خلاصه این فیلم آمده است: زن غریبه ای با ورودش در مراسم چهلم مرگ پدر دردسرهایی را برای اعضای خانواده به همراه دارد.

رئیس دفتر ویژه انجمن سینمای جوانان کاشان، در ادامه گفت: فیلم آتو از امیرحسین شاکری و محمدرضا امین آبادی، نیز به مدت 17 دقیقه ژانر درام اجتماعی داستان فراش مدرسه ای است که داخل مدرسه زندگی می نماید و چند روزی به مسافرت می رود که پسرش (غفور) در نبودش کارهای مدرسه را انجام می دهد اما اتفاقی برای غفور پیش می آید که اگر مدیر مدرسه از موضوع با خبر گردد باعث اخراج پدرش از مدرسه می گردد.

سرجه پیما، راه یابی فیلم آتو از محمدرضا امین آبادی و امیرحسین شاکری به جشنواره بین المللی 2018 IN SHOTR را نیز یادآور شد و گفت: این دو جوان فیلمساز کاشانی از سال 1390 کار خود را با ورود به انجمن سینمای جوان آغاز کردند و توانستند تا به امروز در جشنواره های مختلف ملی فیلم کوتاه، جشنواره فیلم و عکس دانشجویی امید، جشنواره بین المللی فیلم رشد و جشنواره ایرانی ادینبورگ حضور یافته و صاحب رتبه شوند.

به گفته او، سید مهدی موسوی برزکی، که مدرس انجمن سینمای جوانان ایران در کاشان و عضو انجمن صنفی کارگردانان خانه سینما است همچنین سال گذشته پیروز به دریافت جایزه بهترین فیلم انجمن صنفی کارگردانان مستند ایران، منتخب سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل فیلم کوتاه ایران شده است.

سرجه پیما، در سرانجام گفت: بیش از یک هزار اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 373 اثر وارد جشنواره و در نهایت 99 اثر منتخب اکران و شایسته تقدیر شناخته شد.

شایان ذکر است: دومین جشنواره ملی تدبیر زندگی با موضوع ازدواج و خانواده 25 تا 27 مردادماه 99 با حمایت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و آیین اختتامیه آن نیز بدلیل شیوع کرونا بدون حضور مخاطبان به صورت برخط از فضای مجازی در سایت آپارات و اینستاگرام پخش شد.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رتبه های برتر جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی به هنرمندان جوان کاشانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه های برتر جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی به هنرمندان جوان کاشانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید