فوری ، یارانه شب یلدا 100هزار تومان شد !

به گزارش مدرسه سما، خبرنگاران: سال گذشته دولت در آذر ماه یارانه 100 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که یارانه شب یلدا نام گرفت. حالا سال جاری هم این گمانه مطرح شده که آیا دولت قرار است سال جاری هم یارانه شب یلدا به خانوارها بدهد؟

فوری ، یارانه شب یلدا 100هزار تومان شد !

یارانه نوعی یاری دولتی ست برای ارتقای مشاغل یارانه میتواند برای سودآوری در ارائه کالاها و خدمات مهم به شهروندان به کار گرفته می گردد.یارانه می تواند به رونق مالی و بهبود عملکرد تجاری یاری کند یارانه میتواند فرصتی ارزش مند برای بسیاری از صاحبان مشاغل تبدیل کندیارانه ی فراوریی شرکت ها را قادر می سازد تا هزینه های فراوری یا ضررها را جبران نمایند و فراوری محصولات و خدمات خود را افزایش دهند.

اما به نظر می رسد که سال جاری دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال گذشته این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه ای که گفته شد علت پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب پذیر و کسانی است که کسب وکار آنها مختل شده است.

اولین مرحله یارانه 100 هزار تومانی دولت که یارانه شب یلدا نام گرفته بود، سال گذشته 27 آذر ماه به خساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما سال جاری شرایط کرونا بهبود پیدا نموده و به نظر می رسد دولت برنامه ای برای پرداخت یارانه یلدا نداشته باشد.

یارانه تازه دولت رئیسی

اما کدام یارانه تازه قرار است در دولت رئیسی پرداخت گردد؟

در دو سال آخر دولت روحانی، پرداخت یارانه معیشتی و یارانه کرونا در دستور کار نهاده شد. یارانه کرونا البته در دو مقطع و به صورت کوتاه مدت پرداخت شد و هدف از پرداخت آن، حمایت از مردم و اقشاری بود که با شیوع کرونا آسیب مالی دیده بودند.

اما در دولت رئیسی به نظر می رسد که شرایط کرونایی کنترل شده و دولت برنامه ای برای یارانه های موقتی ندارد. اما این دولت وعده داده که از سال آینده یارانه تازهی به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

یارانه ای که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه و جعفر قادری، نماینده مجلس، مبلغ آن بین 90 تا 120 هزار تومان است و به هفت دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می گردد. این یارانه تازه از سال 1401 پرداخت می گردد.

منبع:خبرآزاد

منبع: رکنا

به "فوری ، یارانه شب یلدا 100هزار تومان شد !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوری ، یارانه شب یلدا 100هزار تومان شد !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید