آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 17میلیون نفر گذشت

به گزارش مدرسه سما، همه گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در جهان از مرز 17 میلیون تن عبور نموده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 17میلیون نفر گذشت

به گزارش مدرسه سما، تا به این لحظه 17,042,873 تن مبتلا و 666,285 تن جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

علیرغم کاهش تعداد مبتلایان در چند روز اخیر شرایط این کشور همچنان بحرانی است. در روز گذشته آمریکا 64,729 مورد ابتلا و 1,266 مورد فوت را ثبت کرد. همزمان شبکه NBC از پنهان کاری دولت آمریکا درباره آمار واقعی قربانیان کرونا در خانه های سالمندان این کشور افشاگری کرد. طبق این گزارش گفته شده که تعداد فوتی های خانه سالمندان در آمار رسمی درج نمی گردد.

در خبری دیگر محبوبیت بالای فائوچی ترامپ را آزرده خاطر نموده است. رئیس جمهوری آمریکا درواکنش به محبوبیت بالای آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفت: هیچ کس من را دوست ندارد به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که او کوشش می نماید در نتیجه مدیریت ضعیف همه گیری کرونا به افزایش صندلی خود نزد رای دهندگان و کسب حمایت آنها یاری کند.ترامپ گفت: شاید فقط به خاطر شخصیت من باشد

فائوچی متخصص بیماری های عفونی در آمریکا از اعضای نیروی ویژه مقابله با ویروس کرونا و یکی از افراد بسیار معتمدد در دولت آمریکا است و بسیاری از آمریکایی ها به توصیه های او درباره چگونگی مراقبت از خود برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا گوش می نمایند.

ترامپ از طرف دیگر به دلیل نحوه مدیریت کرونا با انتقادهای روبرو است که این امر خطر شکست او در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در مقابل جو بایدن رقیب دموکراتش را تقویت نموده است.موضوع فائوچی در کنفرانس خبری جدید ترامپ مطرح شد و ترامپ در این کنفرانس بار دیگر از موضع خود درباره موثر بودن داروی هیدروکسی کلروکین (داروی مالاریا) برای مداوای ویروس کرونا دفاع کرد. ترامپ گفت فکر می نماید این دارو در مراحل اولیه پیشرفت کرونا کارساز است.

اما بیشتر متخصصان سلامت عمومی می گویند هیدروکسی کلورکین نباید برای معالجه بیماران استفاده گردد زیرا باعث بیماری های قلبی و دیگر مسائل می گردد.

همزمان جمهوری خواستار سنا که در لایحه محرک خودشان بودجه ای بابت رای گیری پستی و رای دهی پیش از موعد در دوران پاندمی کووید-19 در نظر نگرفتند، با انتقاد دموکرات ها، مقام های انتخاباتی و گروه های فعال روبرو شدند. به گزارش هیل، با توجه به آنکه کمتر از 100 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، این مقام ها نگرانند که بدون تزریق جدید اعتبار فدرال، مقام های ایالتی و محلی برای برگزاری امن و ایمن انتخابات که تضمین کند هر شهفرایند آمریکایی می تواند رای بدهد، با کسری بودجه روبرو شوند.

این نگرانی ها در شرایطی مطرح میگردد که همه گیری کرونا فرایند اولیه انتخابات را دگرگون نموده و موجب شده است تا بیشتر ایالتها رقابتهایشان را به تعویق بیندازند و نتایج در تعداد انگشت شماری از مناطق از جمله نیویورک، با افزایش رایگیری پستی به تاخیر افتاده است. بنجامین هاولند، رئیس کمیسیون یاری به انتخابات که از سوی ترامپ گماشته شده است، سه شنبه گفت: این در بودجه هیچکس نیست. هیچکس بابت این پاندمی بودجه نگرفته است و شما می توانید ببینید که بودجه های ایالتی و محلی در حال کوچک شدن هستند. آنها بودجه ای برای این کار ندارند و قطعا این قرار است یک چالش باشد.

با شناسایی31,315 مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور به 4,529,658 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز 704 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی این کشور به 152,995 تن می رسد.

برزیل

به گزارش شینهوا، وزارت اقتصاد برزیل روز سه شنبه گفت که این کشور در نیمه اول امسال میلادی بیش از یک میلیون و 198 هزار شغل رسمی را از دست داده است.

این رقم نتیجه 6،718،276 مورد استخدام جدید و 7،916،639 اخراج در مدت شش ماه به دلیل تأثیر ویروس کرونا بر عظیمترین اقتصاد آمریکای لاتین است. با این حال، بازار رسمی کار برزیل با کاهش 16 درصدی اخراج ها و افزایش 24 درصدی استخدام ها در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مه پیشرفت کرد.بر اساس این گزارش، اقتصاد برزیل در ماه ژوئن با 895،460 مورد استخدام و 906،444 مورد اخراج از کار، 10 هزار و 984 شغل را از دست داد. این در حالی است که تعداد شغل های از دست رفته در ماه مه بالغ بر 350،303 مورد بود.

این کشور که با کانون ویروس کرونا در آمریکا لاتین تبدیل شده است در شبانه روز گذشته14,019 مورد جدید دیگر شناسایی نموده که با این حساب شمار کلی مبتلایان به 2,498,668 می رسد. در 24 ساعت گذشته هم 158 تن جان خود را از دست دادند که شمار کلی تلفات را به88,792 نفر می رساند.

هند

هند این روزها در بین کشورهای دنیا بالاترین نرخ رشد ابتلا به ویروس کرونا ر ا دارد.در سه هفته اخیر تعداد مبتلایان به این ویروس دو برابر شده است. تاصبح امروز یک میلیون و 531 هزار نفر از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد قربانیان بیماری کووید 19 نیز از 34 هزار نفر فراتر رفته است.

هم اکنون به ازای هر هزار نفر 12 آزمایش مرتبط با ویروس کرونا گرفته می گردد.هر چند تعداد آزمایشات کرونا در این کشور در ماه های اخیر چندین برابر افرایش یافته است، اما کارشناسان معتقدند برای کنترل کرونا در هند پرجمعیت باید آزمایشات روزانه بیش از مقدار کنونی باشد.بعضی از تحلیل گران نیز براین باور هستند که ویروس کرونا در حال کوچ کردن از پایتخت و شهرهای بسیار عظیم هند به شهرهای کوچک و روستاها است، مناطقی که امکانات درمانی و بهداشتی اندکی دارند و با پیدا شدن سروکله کرونا مسائل ساکنان شان دوچندان می گردد.

با شناسایی52,249 مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در این کشور به 1,584,384 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز 779 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی این کشور به 35,003 تن می رسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته 5 هزار و 475 نفر افزایش یافت و بدین ترتیب شمار کل افراد آلوده در روسیه به 828 هزار و 990 نفر رسید.

بر اساس این اطلاعات، تعداد بیماران مبتلا از قبل که طی 24 ساعت گذشته از بیمارستان مرخص شدند، 8 هزار و 116 نفر است تا مجموع افراد درمان شده از عفونت کرونا در روسیه به 620 هزار و 333 نفر افزایش یابد. در شبانه روز گذشته 169 تن نیز جان باختند که با این حساب شمار کلی تلفات به 13,673 می رسد.

همچنین برای هشتمین روز متوالی رشد روزانه ابتلا در روسیه از مرز 7% فراتر نرفته است.

به گزارش شینهوا ، رئیس جمهوری روسیه نسبت به شروع موج دوم کرونا در کشورش ابراز نگرانی نموده است. وی هشدار داده که همه باید کوشش نمایند تا شرایطی پیش نیاید که دوباره محدودیت ها در خصوص کرونا در روسیه وضع گردد.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 854 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته اطلاع داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 44 هزار و 876 نفر رسیده است.همچنین با ابتلای 7 هزار و 208 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 402 هزار و 697 نفر افزایش یافته است.

تا به امروز 261 هزار و 457 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته اند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

عربستان

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان امروز چهارشنبه به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره نمود. بر همین اساس طی 24 ساعت گذشته، 1759 مورد جدید ابتلا به کرونا درعربستان شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان در کشور به 272 هزار و 590 نفر افزایش یافت.همچنین مقامات بهداشتی سعودی به مرگ 27 کرونایی دیگر طی ساعات گذشته هم اشاره نمودند.

وزارت بهداشت عربستان همچنین از وخامت وضع جسمانی 2 هزار و 63 کرونایی در این کشور اطلاع داد.مقامات بهداشتی سعودی به بهبودی 2 هزار و 945 کرونایی در عربستان طی ساعات گذشته اشاره نمودند.

عراق

به گزارش واع، وزارت بهداشت عراق به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره نمود.وزارت بهداشت عراق گفت: طی 24 ساعت گذشته 2 هزار و 968 نفر دیگر در عراق به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در کشور عراق به 118 هزار و 300 نفر افزایش یافت.

همچنین وزارت بهداشت عراق از فوت 68 نفر دیگر بر اثر کرونا طی ساعات گذشته در این کشور اطلاع داد تا شمار فوتی های ناشی از کرونا در عراق به 4 هزار و 603 نفر برسد.

در عراق طی ساعات گذشته، 2 هزار و 399 نفر دیگر از چنگال کرونا نجات پیدا نموده اند تا شمار بهبودیافتگان از کرونا در این کشور به 83 هزار و 461 نفر برسد. همچنین 433 کرونایی هم در عراق در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند و وضع مساعدی ندارند.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز 8 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 636 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 604 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 298 هزار و 909 نفر رسید.

وی اضافه نمود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 196 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 343 نفر رسید.

وی با بیان این که خوشبختانه تا کنون 259 هزار و 116 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: 4027 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون دو میلیون و 405 هزار و 862 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان را در شرایط قرمز و استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم زا نیز در شرایط هشدار گفت.

بیشتر بخوانید:

ترامپ برزیل به جنایت علیه بشریت متهم شد/ رکوردزنی تازه در ایران

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 17میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 17میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید