در خرید انواع لوستر پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش مدرسه سما، حتماً برای شما هم رخ داده است که به محض ورود به یک خانه ابتدا محو لوستر پذیرایی میزبان بشوید. در واقع این یک اتفاق طبیعی است و لوستر پذیرایی یکی از ارکان اصلی سالن پذیرایی محسوب می گردد و در تنظیم دکوراسیون بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از لوستر کریستال گرفته تا لوستر سلطنتی، چوبی و مدرن، همه از انواع لوستر پذیرایی هستند که در اتاق های پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند. لوسترهای پذیرایی هم در تامین روشنایی خانه اثرگذارند و هم جلوه خاصی به دکوراسیون سالن می دهند.

در خرید انواع لوستر پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اما برویم سراغ اینکه در هنگام خرید انواع لوستر پذیرایی به چه مواردی باید توجه کرد؟ ما در این مقاله کوشش می کنیم که یک مطلب جمع وجور به عنوان راهنمای خرید لوستر پذیرایی در اختیار شما بگذاریم.

راهنمای خرید انواع لوستر پذیرایی

از آنجایی که لوستر پذیرایی در مرکز سالن قرار می گیرد، کانون اصلی مهمانان است و برای همین هوشمندی در انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی، دکوراسیون خانه شما را دگرگون می نماید. از طرفی توجه به جنس لوستر پذیرایی و بر اساس آن، میزان و نحوه پخش نور آن، می تواند در چشم نواز شدن اسباب منزل تاثیر بگذارد؛ در نتیجه قبل از هر اقدام به خریدی نوع وسایل موجود در اتاق پذیرایی، نحوه چیدمان مبلمان را حتما در نظر بگیرید. در خرید لوستر پذیرایی، علاوه بر دکوراسیون باید به موارد مهم دیگری نیز توجه گردد:

  • میزان لوستر پذیرایی
  • ارتفاع سقف پذیرایی
  • ابعاد لوستر پذیرایی
  • مدل لوستر پذیرایی
  • قیمت لوستر پذیرایی

میزان لوستر پذیرایی

میزان لوستر پذیرایی جزو اولین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. بعضی فکر می نمایند هرچه میزان لوستر پذیرایی بزرگتر باشد، بیشتر جلب توجه می نماید، اما این یک تصور اشتباه است. شما باید باید به تناسب میزان لوستر سالن با میزان خود سالن توجه کنید. لوستر پذیرایی بزرگ در اتاق پذیرایی کوچک، تمرکز و هماهنگی خانه را از بین می برد و بیشتر فضای پذیرایی شما را دلگیر می نماید.

بهتر است لوستر برای پذیرایی کوچک، ساده تر و ابعاد کوچکتری داشته باشد. هرچقدر که فضای سالن بزرگتر می گردد، دستتان برای انتخاب لوستر پذیرایی پیچیده بازتر است.

ارتفاع سقف پذیرایی

ارتفاعی که برای نصب لوستر سالن در نظر گرفته می گردد متناسب با میزان لوستر پذیرایی است. یک قانون کلی در نصب لوسترها حاکم است که می گوید به ازای هر 30سانتی متر ارتفاع، باید 6 تا 7سانتی متر فاصله از سقف برای لوستر درنظر گرفته گردد.

از طرف دیگر در محل قرارگیری لوستر پذیرایی به این نکته توجه کنید که لوستر در نقاط کانونی فضا باشد و نور به همه جای پذیرایی برسد. اگر نور لوستر پذیرایی همه جای اتاق را پوشش نمی دهد، می توانید از لوستر مدرسه سماکوب نیز در پذیرایی به عنوان یکی از گزینه ها برای افزایش روشنایی مدرسه سماها بهره ببرید.

ابعاد لوستر پذیرایی

ابعاد لوستر پذیرایی معمولا 8 تا 12 درصد از فضای منزل را دربرمی گیرد. البته این ابعاد تقریبی است و با توجه به مدل لوستر پذیرایی متغیر است. لوسترهای پذیرایی کلاسیک به علت حجم بزرگتر، فضای بیشتری هم دربرمی گیرند. پس هنگام خرید به طول و عرض و ارتفاع لوستر پذیرایی دقت کنید.

مدل لوستر پذیرایی

لوستر پذیرایی کلاسیک ، مدرن و اسپرت اسامی آشنایی از انواع مدل لوستر پذیرایی هستند که مهمترین نکته برای تمرکز بر هر گروه از این لوسترها را سبک دکوراسیون منزلتان معین می نماید. اگر فضای سالن مجلل و باشکوه است، لوستر کلاسیک پذیرایی از برترین انتخاب هاست. در این خانواده می توانید بر روی لوسترهای کریستال حساب ویژه ای باز کنید.

اما اگر فضای سالن مینیمال و ساده است، لوستر پذیرایی مدرن برترین انتخاب است. این لوسترهای پذیرایی تازه ، با طراحی ساده و خاصی که دارند، هارمونی خوبی با سالن ایجاد نموده و یک ارزش افزوده در منظره سالن حساب می شوند.

قیمت لوستر پذیرایی

در قیمت لوستر پذیرایی فاکتورهای متعددی دخالت دارند که منجر به ارائه رنج قیمتی متفاوتی می شوند. متریال به کار رفته در لوستر، جنس لوستر، میزان لوستر، جزئیات، طراحی و غیره از جمله مواردی هستند که در قیمت لوستر پذیرایی موثر هستند.

انواع لوستر پذیرایی

  • لوستر پذیرایی کلاسیک
  • لوستر پذیرایی مدرن
  • لوستر پذیرایی اسپرت

لوستر پذیرایی کلاسیک

از لوسترهای کلاسیک پذیرایی به لوستر چندشاخه نیز یاد می نمایند. استفاده از این لوسترها در پذیرایی بسیار مورد توجه است. لوسترهای کلاسیک پذیرایی در طرح های متنوعی فراوری می شوند و نقطه مشترک همه آن ها را می توان در استفاده از کریستال اعلام کرد. اگر فضای پذیرایی بزرگ است، به جای استفاده از یک لوستر کلاسیک پذیرایی می توانید از یک لوستر سالن و چند لوستر مدرسه سمای پذیرایی بهره ببرید یا یک لوستر بزرگ بهره ببرید.

لوسترهای پذیرایی کلاسیک، طراحی چندشاخه رو به بالا یا رو به پایین دارند و تعداد زیاد کریستال از شاخه های آن ها آویزان است. انواع شاخه ای لوسترهای کلاسیک پذیرایی کلاهک دار و یا بدون کلاهک هستند و کلاهک ها از جنس پارچه یا شیشه هستند.

بعضی لوسترهای کلاسیک پذیرایی بدنه فلزی و بعضی بدنه برنجی، بعضی شیشه و استیل دارند. این لوسترهای پذیرایی در طیف های رنگی مختلفی از نقره ای گرفته تا طلایی و برنز عرضه می شوند.

یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در بین لوسترهای سالن رنگ طلایی است. اگرچه سبک این لوسترها فضای کلاسیک و سنتی را تداعی می نماید، اما در بین لوسترهای کلاسیک پذیرایی نیز لوسترهای پذیرایی تازه با توجه به رنگ، مدل و متریال به کاررفته وجود دارد. لوستر برای پذیرایی کوچک ابعاد کوچکتری دارد و علاوه بر پذیرایی در نقاط مختلف خانه از جمله اتاق خواب و راهرو استفاده می گردد.

برای تماشا آگهی های لوستر کلیک کنید

لوستر پذیرایی مدرن

در خانه های مدرن امروزی و مینیمال که وسایل مدرن در آن ها به کار رفته است، لوستر پذیرایی مدرن برترین انتخاب است. لوسترهای مدرن از جمله برترین گزینه لوستر پذیرایی هستند که هواداران زیادی را به علت تنوع محصول و قیمت به خود جلب نموده اند. از انواع لوستر پذیرایی مدرن می توان به لوستر آویز، شاخه ای، سقفی و مدرسه سمای اشاره نمود که هرکدام با ویژگی های خاص خود قابلیت ست شدن با سالن پذیرایی را دارند. برای مثال لوستر آویز برترین گزینه برای لوستر پذیرایی تازه در خانه های دوبلکس و با سقف بسیار بلند است.

در سالن های کوچکتر لوستر پذیرایی مدرن از نوع شاخه ای و سقفی مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی با توجه به استفاده از دکوراسیونی همانند قاب عکس و تابلوهای نقاشی، لوستر مدرسه سمای پذیرایی گزینه مناسبی برای جلوه دادن به این قسمت از دکور منزل با استفاده از نورپردازی است. لوسترهای مدرن پذیرایی در سبک اروپایی، از جمله لوسترهای پذیرایی تازه در بازار با طیف متنوعی از رنگ هستند.

برای خرید انواع لوستر پذیرایی تازه ، ارزیابی طرح ها و مدل های تازه را در اولویت قرار دهید. برای خرید لوستر پذیرایی تازه ، باید در جریان تازهترین مدل های لوستر در بازار قرار بگیرد. مراجعه به سایت های فروش آنلاین داخلی و خارجی یا مراجعه به مغازه های لوستر فروشی های برترین راه برای ارزیابی لوسترهای پذیرایی تازه موجود در بازار است.

لوستر پذیرایی اسپرت

اگر دکوراسیون منزل برای شما مهم است، در نتیجه آشنایی با انواع لوستر پذیرایی تازه هم اهمیت دارد. لوستر اسپرت پذیرایی از جمله انواع مدرن است که بیشتر غالبی مدرن دارد تا کلاسیک. از لوستر اسپرت توپی گرفته تا لوستر شیشه ای، رنگی و مینیمال انواع لوستر اسپرت هستند. از این لوسترها علاوه بر پذیرایی به ویژه در اتاق خواب نیز استفاده می گردد.

تفاوت لوستر اسپرت پذیرایی با دیگر انواع لوستر در جنس و ظاهر است. جنس لوستر اسپرت پذیرایی غالبا از نوع چوب، برنز، پلاستیک، فلز و غیره است که در انواع و اقسام مدل ها ارائه می گردد. از لوستر اسپرت پذیرایی در خانه هایی با دکوراسیون اسپرت استفاده می گردد و معمولاً رنگ و جنس به کار رفته در آن با وسایل موجود در سالن ست هستند.

منبع: بلاگ دیوار

به "در خرید انواع لوستر پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خرید انواع لوستر پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید