خبرنگاران مخترعان خلخالی حمایت می شوند

به گزارش مدرسه سما، اردبیل - خبرنگاران - سفیر نوآوری فدراسیون جهانی اختراعات IFIA گفت: مخترعان و مبتکران خلخالی مورد حمایت فدراسیون مخترعان کشور قرار گرفتند.

خبرنگاران مخترعان خلخالی حمایت می شوند

به گزارش مدرسه سما ، محمود اسماعیلی امیدوار روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مخترعان خلخالی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اظهارکرد: فدراسیون جهانی اختراعات IFIA یک سازمان وابسته به سازمان ملل متحد است که مقر آن در سوییس بوده و در زمینه ترویج و حمایت از نوآوری و اختراعات فعالیت می نماید.

فرماندار خلخال هم در این همایش گفت: برای تجاری سازی اختراعات مبتکران و ایجاد زمینه فراوری انبوه اختراعات و ایده های نو و خلاقانه صاحبان فکر و اندیشه و همچنین افراد متقاضی راه اندازی شرکت های دانش بنیان کوشش می گردد.

فریدون بابایی اظهارکرد : حمایت های فرمانداری در زمینه های مختلف از جمله ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت ، صدور مجوزهای فراوری و معرفی اختراع خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح توربین بادی ترکیبی در حوزه انرژی ساخت حسن عابدی رحمانلو مخترع و مبتکر خلخالی در پنجمین مسابقات بین المللی اختراعات کشور کانادا ، مدال طلا و جایزه ویژه این مسابقه جهانی را به خود اختصاص داده است، گفت: برای ایجاد انگیزه در بین جوانان صاحب ایده های نو و خلاقانه اختراع این جوان مبتکر مورد حمایت قرار گرفته و بزودی زمینه فراوری انبوه دستگاه ساخت وی فراهم خواهد شد.

حسن عابدی رحمانلو ، مخترع جوان خلخالی نیز گفت: وی پیروز به طراحی، ساخت و ارائه این طرح تحقیقاتی شده و تجاری سازی طرح و ثبت اختراع در سازمان ثبت اختراعات و ابداعات ایران اسلامی اجرا شده است.

وی اظهارکرد: پنجمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات هشتم شهریورماه جاری توسط انجمن بین المللی نوآوری و مهارت های پیشرفته شهر تورنتو کانادا با حمایت فدراسیون بین المللی مخترعان (ifia) و انجمن مالکیت معنوی (wiipA) برگزار و اختراع او پیروز به کسب مدال طلای این مسابقات شد.

عابدی گفت: در این دوره از مسابقات 300 طرح از 60 کشور در 21 رشته از جمله پزشکی ، ماشین آلات ،کشاورزی ، رایانه ، انرژی ، الکترونیک و عمران به رقابت پرداختند که به دلیل شیوع کرونا این رقابت ها به صورت برخط یا آنلاین شرکت کردند.

وی که پیروز به اختراع توربین فراوری گرد باد و برق بادی شده است ، همچنین تشریح کرد: این دستگاه چندمنظوره الگو گرفته از گرد باد ساز خود را پس از چند سال کوشش و آزمایش و تجربه ساخته و پیروز به ثبت این دستگاه در سال 1397در اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه فراوری برق نمونه داخلی و خارجی ندارد و برخلاف توربین های معمول بادی با بهره وری از نیروی جنبشی باد و تبدیل آن به انرژی الکتریسته در هر جهت وزش باد کارکرد داشته و در سرعت های سه تا 12 کیلومتر در ساعت باد به خوبی کار و برق فراوری می نماید.

او با بیان اینکه دستگاه فراوری برق از باد مصارف مختلف ، صنعتی ، کشاورزی و دریایی بویژه چراغ های راهنمایی و رانندگی در جاده های فاقد برق پایدار و منطقه ای دارد، گفت: استفاده از این دستگاه برای فراوری برق سالم بدلیل راهنمایی گرد و غبار هوا به یک سمت در زمان کارکرد ، موجب پاکیزگی هوای آلوده به ریزگردها و پاکسازی گرد و غبار هوا نیز می گردد.

وی گفت: هزینه های فراوری این دستگاه بمراتب کمتر از هزینه فراوری و ساخت توربین های بادی امروزی بکار گرفته شده در سیستم فراوری برق کشور بوده و هزینه نگهداری آن نیز یک دهم هزینه های نگهداری دستگاه های فراوری برق امروزی متداول است.

در این مراسم از سن عابدی رحمانلو و علی شربتی مخترعان جوان خلخالی تجلیل شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مخترعان خلخالی حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مخترعان خلخالی حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید