برترین راه برای تسکین جای نیش پشه

به گزارش مدرسه سما، احتمالاً تا به امروز دچار نیش پشه شده اید و می دانید که جای این نیش ها چقدر می خارد.

برترین راه برای تسکین جای نیش پشه

خاریدن این محل چیزی جز منحرف کردن حواس نیست؛ روشی خوشایند که توجه شما را به چیز دیگری جز حس خارش آزاردهنده منعطف می نماید. در واقع کار خاصی از نظر پزشکی انجام نمی دهید.

خارش این نواحی باعث می گردد به پوست آسیب برسانید. در واقع ممکن است خارش باعث گردد یک سری تغییرات دائمی روی پوست ایجاد شوند. اگر پوست را خراش دهید، جای زخم آن به شکل جوش باقی می ماند. این جوش های کوچک و سفت بیشتر در نواحی زیر زانو مانند قوزک پا و بخش پایینی ساق پا مشاهده می شوند.

بعلاوه ممکن است پس از نیش پشه، دچار التهاب شوید که معمولاً به شکل یک ناحیه قهوه ای رنگ مشاهده می گردد که در اثر آسیب به پوست به وسیله خاریدن بیش ازحد به وجود می آید. بدترین مشکل این است که دچار عفونت شوید؛ زیرا یکی از آلوده ترین نقاط بدن، ناخن هایمان است.

در نتیجه خاریدن روش مناسبی برای تسکین جای نیش حشرات نیست. پس چه باید کرد تا بدون ایجاد آسیبی دائمی، محل نیش حشرات را تسکین دهد؟ در واقع یک نوع حواس پرتی دیگر به شکل چک زدن به محل نیش پشه می تواند خارش ناشی از نیش پشه را بهبود بخشد. این کار ممکن است یک محرک ناخوشایند باشد؛ زیرا کمی دردناک است. با این حال نسبت به یک محرک بی خطر مانند قلقلک محل نیش با یک پر بسیار مؤثرتر خواهد بود. تحریک عصبی واقعاً باعث بروز یک شوک یا درد می گردد. این نوع تحریک عصبی بر خارش غلبه می نماید؛ به عبارت دیگر شوک ناشی از چک زدن خودتان، عامل محرک خارش را از بین می برد.

منبع: فوت و فن

به "برترین راه برای تسکین جای نیش پشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه برای تسکین جای نیش پشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید