باتری تازه تسلا که یک قرن عمر می نماید!

به گزارش مدرسه سما، اخیرا یک مطالعه تحقیقاتی با عنوان جایگزین برتر باتری های لیتیومی (LiFePO4) به وسیله محققان باتری تسلا منتشر شده است. این مطالعه در مجله انجمن الکتروشیمیایی منتشر شد.

باتری تازه تسلا که یک قرن عمر می نماید!

به گزارش مدرسه سما، این مقاله جزئیاتی در مورد یک باتری خودروی الکتریکی را ارائه می دهد که می تواند حدود 100 سال دوام بیاورد، بدون اینکه نیازی به تعویض داشته باشد.

مرکز تحقیقات باتری تسلا در دانشگاه دالهاوزی کانادا تاسیس شده است. این تیم از سال 2016 به رهبری دکتر جف دام برای توسعه باتری های مبتنی بر نیکل تشکیل شد. این باتری ها طول عمر بیشتری نسبت به باتری های فعلی دارند. تسلا تخمین می زند که این باتری ها در خودرو ها به راحتی بین 300000 تا 500000 مایل (معادل 20 سال) دوام می آورند. این مقاله تحقیقاتی نشان می دهد که عمر باتری نو می تواند پنج برابر طولانی تر از باتری های فعلی باشد. طبق این مقاله، باتری مبتنی بر نیکل می تواند بر محدودیت های دوام و چگالی انرژی باتری LFP غلبه کند و چرخه عمر باتری را در شرایط بهینه بهبود می بخشد.

در این مقاله آمده است: سلول های NMC، به ویژه آن هایی که متعادل اند و با ولتاژ 3.8 ولت شارژ شده اند، راندمان کولمبیکی بهتر و چگالی انرژی بالاتری در مقایسه با سلول های LFP نشان می دهند و پیش بینی می گردد که طول عمری نزدیک به یک قرن در دمای 25 درجه سانتی گراد داشته باشند.

صرف نظر از ساخت، هنوز معین نیست که آیا این باتری برای فراوری آماده خواهد شد یا خیر. تعداد زیادی پتنت و مقاله به وسیله همین گروه برای باتری های تسلا ارائه شده است. این گروه تحقیقاتی خاطر نشان کرد که اگر دما در 25 درجه سانتیگراد کنترل گردد، باتری های مبتنی بر نیکل می توانند 100 سال دوام بیاورد.

منبع: techstory

منبع: فرارو

به "باتری تازه تسلا که یک قرن عمر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری تازه تسلا که یک قرن عمر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید