ایمنی تایرها را دستگاهی ایران ساخت تضمین کرد

به گزارش مدرسه سما به نقل از معاونت علمی و فناوری، امیرسعید صنعتکار مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه درام تایرسازی ابزاری بنیادین در خطوط فراوری تایر است، گفت: بالانس بودن تایر یکی از جمله موارد مهمی است که باید در رویه ساخت تایر مورد توجه قرار گیرد تا طول عمر بیشتر و ایمنی خوبی در حین استفاده در خودروها داشته باشد.

ایمنی تایرها را دستگاهی ایران ساخت تضمین کرد

وی اضافه کرد: وقتی پای فراوری تایر برای خودروهای مدرن آن هم با تکنولوژی روز به میان می آید کار سخت و پیچیده می گردد. زیرا باید کالایی فراوری کرد که مصرف کننده مجبور به ترجیح نمونه های خارجی نگردد و خریداران آن به مشتری های واقعی تبدیل شوند.

وی خاطر نشان کرد: لاستیک برای محافظت از چرخ و عملکرد بهتر خودرو در زمانی که چرخ ها با زمین در تماس هستند فراوری شده اند. در همین زمینه بر روی هر تایر آج هایی وجود دارند که این امکان را می دهند که کشش بیشتری در سطح تایر به وجود بیاید و بعلاوه از ساییدگی و خرابی زود هنگام تایر جلوگیری گردد که پس از فرآیند فرم دهی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بالانس و ایمنی تایر طبق همین فرآیند در درام تایرسازی ممکن می گردد، گفت: دستگاهی که در این شرکت ساخته شده و نسبت به نمونه های دیگر از سرعت فرم دهی بالاتری برخوردار است.

صنعتکار اظهار داشت: میزان گیری، لایه برداری و کلیه فرآیندها پیش از فراوری نهایی به وسیله سیستم انجام می گردد و دیگر اپراتور در این زمینه نقشی ندارد و این امر سبب می گردد تا فراوری با دقت و ظرافت بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی، نمونه اروپایی درام تایرسازی حدود 750 هزار یورو و نمونه چینی حدود 380 هزار دلار قیمت دارد اما درام تایرسازی ساخت ایران صرفا 180 هزار دلار قیمت دارد و از نظر مالی نیز کاملا به صرفه است.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که منظره شرکت صادرات به سایر کشورهاست، گفت: صادرات مشخصا می تواند گره گشای مسائل شرکت های دانش بنیان باشد و اگر در این خصوص تسهیلاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد می تواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایمنی تایرها را دستگاهی ایران ساخت تضمین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی تایرها را دستگاهی ایران ساخت تضمین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید