افتتاح طرح های هادی و مساکن روستایی در سفر رئیس بنیاد مسکن به خراسان جنوبی

به گزارش مدرسه سما، خبرنگاران/خراسان جنوبی طرح هادی روستای ماسن از توابع شهرستان بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

افتتاح طرح های هادی و مساکن روستایی در سفر رئیس بنیاد مسکن به خراسان جنوبی

همزمان با سفر نیکزاد؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان، عصر امروز شنبه 24 مهر طرح هادی روستای ماسن به بهره برداری رسید.

به گزارش مدرسه سما، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح که از سال 95 شروع شده 444 میلیون تومان است. اجرای سنگفرش معابر و جداره سازی، اجرای آسفالت معابر، ساماندهی اطراف حسینیه و پارک محله،ایجاد فضای سبز در حاشیه معابر و ... از جمله اقدامات عمرانی می باشد که در این پروژه اجرا شده است.

144 نفر جمعیت ساکن در روستای ماسن از مواهب این طرح بهره مند می شوند.

بعلاوه با حضور استاندار خراسان جنوبی، چهل و یک هزار و چهارصدمین واحد مسکن روستایی استان در روستای ماسن به بهره برداری رسید.

افتتاح این پروژه از برنامه های سفر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان است.

این واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است.

شایان ذکر است؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را از سال 84 شروع نموده و در راستای اجرای این طرح به متقاضیان تسهیلات کم بهره پرداخت نموده است. مبلغ این تسهیلات برای امسال 100 میلیون تومان معین شده است.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: خدمت به جامعه روستایی، از برجسته ترین وظایفی است که در دستور کار دولت و مورد توجه مسئولان اجرایی کشور واقع شده است.

حمید ملانوری اظهار داشت: روستا از جوامع باارزش و با اهمیت برای کشور است لذا برای توسعه و عمران و آبادی آن کوشش های زیادی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی خود را مکلف نموده اند که خدمات مورد احتیاج جامعه را برای روستاها تأمین نمایند.

استاندار توضیح داد: این خدمات ضمن این که شرایط زندگی را در منطقه ها روستایی تسهیل می نماید، از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری نموده و حتی مهاجرت معکوس را سبب می گردد.

ملانوری با تأکید بر اینکه مهمترین موضوع در روستاها اشتغال است، گفت: ایجاد زیرساخت های آموزشی، بهداشتی، رفاهی، ارتباطات و برخورداری از آب و برق و گاز از احتیاجهای ضروری و اولیه است که تأمین آن در روستاها به طور ویژه در دستور کار دستگاه ها واقع شده است.

وی متذکر شد: بعضی موارد مثل اجرای طرح های هادی یاری می نماید که راستا توسعه روستا و زمینه ایجاد زیرساخت ها به صورت علمی و فنی هموار شده و خدمات دهی تسهیل گردد.

به گفته وی؛ دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در زمینه اجرای پروژه های روستایی تأثیر بسزایی دارند و باید در این حوزه نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

استاندار از برنامه های استان برای توسعه منطقه ها روستایی گفت و اظهار کرد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، سهم روستاها ویژه دیده شده است.

ملانوری اظهار داشت: اعتبارات طرح های هادی و مقاوم سازی مسکن در حد بضاعت استان پررنگ دیده شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح طرح های هادی و مساکن روستایی در سفر رئیس بنیاد مسکن به خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح طرح های هادی و مساکن روستایی در سفر رئیس بنیاد مسکن به خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید