یک فینگر فود خوشمزه با نودل و سیب زمینی

به گزارش مدرسه سما، فینگر فودها جزء دسته غذاهایی هستند که خیلی سریع آماده می شوند و هواداران زیادی هم بین همه دارند. این غذاها را برای مهمانی تولد هم می توانید تهیه کنید.

یک فینگر فود خوشمزه با نودل و سیب زمینی

سیب زمینی نودلی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می گردد. در این مطلب از مدرسه سما طرز تهیه سیب زمینی نودلی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی نودلی

  • سیب زمینی: 4 عدد
  • فلفل قلمی: 1 عدد میانه
  • پیاز کوچک: 1 عدد
  • آرد برنج: 5 قاشق غذاخوری
  • رشته نودل: 2 بسته
  • آب: 1/2 لیوان
  • آرد: 1/2 لیوان
  • فلفل سیاه، پودر پاپریکا و نمک از هر کدام 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی نودلی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی نودلی ابتدا سیب زمینی ها بشویید و درون یک قابلمه مناسب قرار دهید، سپس به مقدار ای که روی آن ها را بگیرد آب اضافه نموده و قابلمه را روی حرارت میانه بگذارید.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید سیب زمینی ها درون آب جوش بمانند تا کاملا بپزند و نرم شوند. وقتی سیب زمینی ها پختند، آن ها را از قابلمه خارج نموده تا کاملا خنک شوند، سپس پوست آن ها را جدا نمایید.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب به صورت ریز رنده کنید، سپس فلفل را بشویید و ریز کنید. حالا پیاز را رنده نموده و به همراه فلفل خردشده به کاسه اضافه نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آرد برنج را به کاسه اضافه نموده و به خوبی ورز دهید تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس از مواد به مقدار یک گردو درشت جدا نموده و به صورت قلقلی فرم دهید.

مرحله پنجم

حالا قلقلی ها را درون سینی بچینید، سپس به مدت 10 دقیقه درون فریزر قرار دهید تا هنگام سرخ کردن باز نشوند. در همین حین نودل را درون یک کاسه مناسب خرد نموده و ادویه های آن ها را درون یک کاسه جداگانه بریزید.

مرحله ششم

حالا مقداری آب، نمک و آرد به کاسه حاوی ادویه نودل اضافه نموده و مخلوط کنید تا خمیر روانی حاصل گردد. پس از گذشت 10 دقیقه توپک های قلقلی را از فریزر خارج نموده و ابتدا درون کاسه حاوی خمیر بغلتانید.

مرحله هفتم

در ادامه توپک ها را از کاسه خارج نموده و درون ظرف حاوی نودل بغلتانید تا سطح آن ها را کاملا پوشش بدهد. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم بگذارید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید تا به خوبی داغ گردد. اگر به غذاهای فست فودی علاقه دارید، شنیسل بادمجان، یک خوشمزه لذیذ و ترد را بخوانید.

مرحله هشتم

وقتی روغن داغ شد، سیب زمینی های نودلی را درون قابلمه بچینید و کاملا سرخ کنید تا طلایی شوند. در نهایت آن ها را از قابلمه خارج نموده، سپس درون ظرف مورد نظرتان بچینید و به همراه سس دلخواه سرو نمایید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از آشپزی رول مرغ با آلبالو، متفاوت و مجلسی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "یک فینگر فود خوشمزه با نودل و سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فینگر فود خوشمزه با نودل و سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید