گزارش سال دیوار، آینه ای پیش روی بازار ایران

به گزارش مدرسه سما، گزارش سال 1400 دیوار منتشر شد. این گزارش، مجموعه ای از داده های مربوط به فعالیت پلتفرم دیوار در سال 1400 است.

گزارش سال دیوار، آینه ای پیش روی بازار ایران

دیوار این گزارش را در 11 فصل و پیرامون موضوعات کلی کسب وکار خود منتشر نموده است. در فصل نخست این گزارش، دیوار در خصوص تعداد کاربران خود سخن گفته است. این پلتفرم اعلام نموده تعداد گوشی هایی که سال گذشته اپلیکیشن دیوار باز نموده اند، بیش از 53 میلیون و 100 هزار گوشی بوده است. این تعداد گوشی نسبت به سال 1399، با 20 درصد رشد همراه بوده است.

بخش دیگری از این گزارش، به تعداد نصب های فعال اپلیکیشن دیوار پرداخته است. دیوار، بر اساس آمارهای کافه بازار، در سال 1400، بیش از 23میلیون و 600هزار بار به وسیله این بازار نرم افزاری دانلود و نصب شده است. دیوار بعلاوه می گوید پس از ده سال از شروع فعالیت این پلتفرم، اپلیکیشن دیوار بیش از 50 میلیون بار به وسیله کافه بازار نصب شده است.

دیوار در فصل بعدی این گزارش، به کاربران آگهی گذار پرداخته است. بیش از 21میلیون و 800هزار کاربر در سال گذشته در دیوار آگهی منتشر نموده اند. این تعداد به نسبت سال 1399، 18درصد رشد داشته است.

گزارش سال 1400 دیوار، در فصل بعدی، به تعداد آگهی های منتشرشده در این پلتفرم پرداخته است. دیوار می گوید در سال 1400، بیش از 139میلیون و 700هزار آگهی در دیوار منتشر شده است. گفتنی است سال 1399، حدود 130 میلیون آگهی در دیوار منتشر شده بود که بیانگر رشد 8درصدی آگهی های منتشرشده دیوار در سال 1400 است. دیوار بعلاوه در این بخش به توزیع زمان انتشار و بازدید آگهی های دیوار پرداخته و به کاربران خود توضیح داده است چه زمان هایی برای انتشار آگهی مناسب تر و چه زمان هایی برای بازدید آگهی ها زمان بهتری است.

دیوار در فصل پنجم گزارش سال خود به توضیح شرایط بازدیدهای این پلتفرم پرداخته است. دیوار می گوید در سال 1400، بیش از 45میلیارد و 900میلیون بازدید یکتا از آگهی های این پلتفرم صورت گرفته است که بیش از 93درصد این بازدیدها به وسیله اپلیکیشن دیوار در سیستم عامل اندروید بوده، 2/5 درصد آن به وسیله ا پلیکیشن دیوار در سیستم عامل آی اواس و 4/5 درصد آن به وسیله وب سایت بوده است. دیوار بعلاوه می گوید بازدیدهای یکتای این پلتفرم در سال 1400 و به نسبت سال 1399، 12درصد رشد داشته است.

فصل ششم گزارش سال دیوار به دریافت اطلاعات تماس آگهی ها می پردازد. بیش از یک میلیارد و 300میلیون بار، تعداد دریافت اطلاعات تماس کاربران بوده است. این به آن معناست که این تعداد کاربر، برای برطرف احتیاجهای خود به وسیله آگهی های دیوار اقدام به برقراری تماس با آگهی گذار نموده اند. دیوار اعلام نموده است میانه بیشترین تعداد دریافت اطلاعات تماس مربوط به آگهی های دسته استخدام و کاریابی با میانه 63مرتبه دریافت اطلاعات تماس برای هر آگهی بوده است. دیوار در این فصل بعلاوه درباره تعداد مکالمات متنی صورت گرفته در بخش چت این پلتفرم به کاربران خود گزارش داده است. این پلتفرم اعلام نموده بیش از 695میلیون و 200هزار مکالمه متنی در سال 1400 در بستر دیوار صورت گرفته است و کاربران در این مدت بیش از 4میلیارد و 400میلیون پیغام رد و بدل نموده اند.

فصل هفتم گزارش سال دیوار به موضوع جستجو در دیوار پرداخته است. پراید، پرجستجوترین کلیدواژه دیوار در سال 1400 بوده است. پس از پراید که با بیش از 24میلیون بار جستجو در صدر جدول جستجو قرار داشته است، کلیدواژه های مبل، کبوتر، سگ، موتور، طلا و دوچرخه در رده های بعدی کلیدواژه های پرجستجو قرار دارند. دیوار درباره کلیدواژه های پرجستجو اعلام نموده است این جستجوها، از سمت کاربران است و ارتباطی با انتشار آگهی با موضوع این کلیدواژه ها ندارد. گفتنی است دیوار در جهت حفظ حقوق حیوانات به تازگی انتشار آگهی های خریدوفروش حیوانات خانگی را در پلتفرم خود ممنوع نموده است. به این ترتیب جستجوی کلیدواژه حیوانات خانگی نظیر کبوتر، سگ، گربه، به معنای انتشار آگهی های مربوط به معاملات این دسته از حیوانات نیست. بعلاوه گفتنی است در میان کلیدواژه های پرجستجو در میان دسته های اصلی، دسته وسایل نقلیه بیشترین سهم را از کلمات پرجستجو داشته اند.

در فصل آنالیز آگهی ها، دیوار می گوید بیش از 296میلیون و 100هزار بار آگهی های خود را آنالیز نموده است. این آنالیز ها شامل آگهی های تازه ارسال شده یا آگهی های ویرایش شده در دیوار است. بعلاوه در فصل بعدی دیوار به موضوع گزارش کاربران پرداخته و اعلام نموده در سال 1400 بیش از 2 میلیون و 500 هزار آگهی از طرف کاربران به دیوار گزارش شده که تکراری بودن آگهی، بیشتربودن قیمت به نسبت ارزش واقعی کالا یا خدمات، خلاف قانون بودن آگهی و وجود نداشتن کالاها یا خدمات مهم ترین دلایل رد گزارش آگهی ها بوده است. دیوار بعلاوه می گوید تعداد کاربران مسدودشده به نسبت سال 1399 رشدی 5برابری داشته است. این پلتفرم می گوید افزایش تعداد تعلیق و مسدودی کاربران در مکالمه متنی یا در دسترسی به اپلیکیشن، به علت تمرکز بیش از پیش دیوار بر جلوگیری از رفتارهای مخرب یا خلاف قانون، از جمله ایجاد مزاحمت و کلاهبرداری بوده است.

فصل دهم گزارش سال 1400 دیوار با موضوع کاربران غیرشخصی در دیوار است. این فصل از گزارش به کاربرانی می پردازد که با استفاده از پنل های مختلف اقدام به انتشار آگهی نمایند یا در زیردسته عمده فروشی کالایی را بفروشند یا در دسته های خدمات و استخدام و کاریابی، نشانه های کسب وکاری داشته باشند. دیوار اعلام نموده است بیش از یک میلیون و 500 هزار کاربر غیرشخصی در دیوار در سال گذشته فعالیت نموده اند که اگر این تعداد برای اداره کسب وکارشان به اقلا ده متر مربع فضا احتیاج داشتند برای ادامه کار این تعداد کاربر، به فضایی به مساحت 14برابر بازار بزرگ تهران احتیاج بود.

وا پسین فصل این گزارش هم به تعداد افراد شاغل در دیوار پرداخته است. 1340 نفر تعداد افراد شاغل در دیوار و شرکت های زیرمجموعه این پلتفرم هستند.

شایان ذکر است این گزارش حاوی اطلاعات کلی و البته جامعی از کسب وکار دیوار در سال گذشته است که به تفکیک به موضوعات مختلف پرداخته و از رفتار این پلتفرم در سال 1400 به کاربران خود گزارش داده است. نسخه کامل این گزارش را می توانید در اینجا بخوانید.

منبع: فرارو

به "گزارش سال دیوار، آینه ای پیش روی بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سال دیوار، آینه ای پیش روی بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید