کالبدشکافی آیفون 13 سخت تر شدن تعمیر آن را نشان می دهد

به گزارش مدرسه سما، متخصصان وب سایت iFixit به تازگی با انجام یک کالبدشکافی نشان داده اند که گوشی آیفون 13 از نظر قابلیت تعمیرپذیری به پایین ترین سطح خود رسیده، زیرا تعمیر این گوشی ها قطعا با از دست دادن ویژگی های کلیدی گوشی مانند قابلیت تشخیص چهره همراه خواهد بود.

کالبدشکافی آیفون 13 سخت تر شدن تعمیر آن را نشان می دهد

در مقیاس تعمیرپذیری وب سایت iFixit، آیفون 13 نمره 5 از 10 را به خود اختصاص داده که این نمره در مقایسه با آیفون های اخیر کمتر شده است. بنابراین به نظر می رسد که شرکت اپل در این خصوص اقدامات سختگیرانه تری را انجام داده است.

بیشتر اجزای آیفون 13 چند بخشی هستند و با پیچ در کنار یک دیگر قرار گرفته اند، بنابراین تعویض آن ها بسیار آسان است. این گوشی باتری با ظرفیت 3095 میلی آمپر بر ساعت دارد که برخلاف نسل قبل که مربع شکل بود، سال جاری به شکل L طراحی شده است. باز کردن گوشی هم که مثل آب خوردن انجام می گردد و اگر از پس درآوردن باتری L شکل آن بربیایید، در باز کردن گوشی مسئله ای نخواهید داشت.

به نظر می رسد که سخت تر شدن تعمیر گوشی های آیفون 13 تنها به سود شرکت اپل خواهد بود. به این علت که وقتی اجزای آیفون 13 را تعویض می کنید، بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های قبل خود را از دست می دهد. متخصصان وب سایت iFixit کوشش کردند تا باتری، صفحه نمایش، دوربین ها و سایر قطعات را از یک آیفون 13 به آیفون دیگری منتقل نمایند، اما متوجه شدند که سیستم عامل آیفون 13 مانع از پذیرش کامل این قطعات در کنار یک دیگر می گردد.

به اسم مثال، اگر صفحه نمایش یک آیفون 13 را تعویض کنید، قابلیت تشخیص چهره در این گوشی غیرفعال می گردد. تنها متخصصان مجاز تعمیرات شرکت اپل می توانند با استفاده از نرم افزار تخصصی تعمیر گوشی اپل از بروز این مسائل جلوگیری نمایند. مگر اینکه این نرم افزار تخصصی به هر طریقی به دست سایر تعمیرکاران موبایل برسد تا بتوانند این گوشی ها را تعمیر نمایند. بنابراین شما باید گوشی آیفون 13 خود را مطابق با شرایطی شرکت اپل برای آن معین نموده تعمیر کنید.

بعضی از کارشناسان تعمیرات گوشی ادعا می نمایند که نبود تطابق بین قطعات آیفون 13 یک اشکال فنی به شمار میرود اما هنوز شرکت اپل نسبت به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

منبع: reviewgeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "کالبدشکافی آیفون 13 سخت تر شدن تعمیر آن را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالبدشکافی آیفون 13 سخت تر شدن تعمیر آن را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید