پرداخت وجه خودرو کارخانه ای همراه با افزایش قیمت؟

به گزارش مدرسه سما، در چند وقت گذشته شاهد بودیم که خریداران خودرو که قبلا ثبت نام نموده بودند خودرو را با قیمت های تازه خریداری کردند. اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد بعضی از قراردادها است.

پرداخت وجه خودرو کارخانه ای همراه با افزایش قیمت؟

با پیگیری خبرنگار مدرسه سما از شرکت سایپا، پیش فروش ها و قراردادها به این شکل است که بعد از قرعه کشی، درصدی از قیمت خودرو به وسیله مشتری پرداخت می گردد. این پیش مبلغ بر اساس قرارداد، نوع ماشین و شرایط فروشی که ایجاد شده مشخص می گردد.

در قراردادها ذکر شده است که مابه تفاوت قیمت ها در موعد تحویل، که در قرارداد ذکر شده است، به نرخ روز اعلام شده به وسیله خودروسازی، باید پرداخت گردد تا خودرو به مشتری تعلق بگیرد.

اگر مبلغی برای یک خودرو پرداخت شده باشد، ممکن است در موعد تحویل افزایش یابد و فرد بر اساس قرارداد ملزم به پرداخت آن است.

هنگام تکمیل وجه به وسیله مشتری، دعوت نامه ای از سوی خودروساز ارسال می گردد. بعد از تکیمل وجه مشتری در فهرست افرادی قرار می گیرد که خودرو باید به آنها تحویل داده گردد.

کارشناسان خودرو نیز در مورد نیز بر این باورند که افزایش قیمت خودروهای قرعه کشی شده بر اساس قیمت روز در قراردادها ذکر شده و بر خلاف قرارداد نیست.

قیمت تمام شده تازه به چه صورت محاسبه می گردد؟

شرکت های خودروسازی گفتند که هم زمان با اعلام افزایش قیمت، 18 درصد بر قیمت خودروها اضافه می گردد. علاوه بر آن، عوارض، مالیات و شماره گذاری بر قیمت این خودرو اضافه می گردد.

تمام روش های مصاحبه قیمتی، بر اساس مصوبه اعلام شده ستاد قیمت گذاری خودرو به خودروسازان صورت می گیرد.

شرکت سایپا نیز گفت که به زودی یک سری تخفیفات و تسهیلات به مشتریان خود می دهد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو مدرسه سما بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "پرداخت وجه خودرو کارخانه ای همراه با افزایش قیمت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وجه خودرو کارخانه ای همراه با افزایش قیمت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید