وزیر خارجه آمریکا خواهان موافقت فوری انصارالله با آتش بس شد

به گزارش مدرسه سما، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از انصارالله یمن خواست با آتش بس جامع و فوری موافقت نمایند.

وزیر خارجه آمریکا خواهان موافقت فوری انصارالله با آتش بس شد

بلینکن روز یکشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که بار دیگر از انصار الله می خواهیم با آتش بس جامع و فوری موافقت و حملات را متوقف نمایند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه نمود که انصارالله باید برای حل و فصل دیپلماتیک و مسالمت آمیز و انتها دادن به درگیری ها در چارچوب سازمان ملل کوشش کند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این هم، از انصار الله یمن خواست آتش بس را حفظ نموده و با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن وارد مذاکره شوند.

این در حالی است که به گزارش المیسره، بمب افکن های ائتلاف سعودی پنج شنبه گذشته 17 بار شهرستان صرواح، 14 بار شهرستان رحبه و هشت بار شهرستان مدغل استان مأرب را بمباران کردند. در حملات هوایی ائتلاف سعودی خسارت های اقتصادی به استان مأرب وارد شده است.

روز یکشنبه سبأنت گزارش داد نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی پیروز شدند شهر رحبه در استان مأرب واقع در شمال شرقی یمن را آزاد نمایند.

بر اساس این گزارش، یک منبع امنیتی یمن در استان مأرب با تأکید بر بازپس گیری شهرستان رحبه واقع در جنوب استان مأرب گفت که نیروهای یمنی امنیت و ثبات را به همه منطقه ها شهرستان مذکور بازگرداندند.

این منبع امنیتی از همه اهالی رحبه که به علت تجاوزات ائتلاف سعودی آواره شده اند، خواست تا به منازل خود بازگردند و زندگی عادی خود ادامه دهند و به شایعات مزدوران برای ترساندن مردم توجهی ننمایند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "وزیر خارجه آمریکا خواهان موافقت فوری انصارالله با آتش بس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا خواهان موافقت فوری انصارالله با آتش بس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید