مقایسه هیوندای سوناتا YF با تویوتا کمری و کیا اپتیما

به گزارش مدرسه سما، هیوندای سوناتا نسل ششم سدان کره ای است که در سال 2010 عرضه شد و هم اکنون در نسل هفتم خود به سر می برد. این خودرو را می توان یکی از مهم ترین محصولات این شرکت خودروسازی دانست. در این مقاله، ما به مقایسه هیوندای سوناتا YF با تویوتا کمری و کیا اپتیما می پردازیم.

مقایسه هیوندای سوناتا YF با تویوتا کمری و کیا اپتیما

مقدمه ای بر مقایسه هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا در یکی از پررقابتی ترین کلاس ها نهاده شده است؛ به همین علت می توان گفت که کار سختی را برای رقابت با خودروهای دیگر دارد. پیشینه و محبوبیت این برند در بازار ایران موجب شد تا سوناتا بتواند بسیار پیروز باشد. البته امروزه اگر قصد خرید نسخه کارنموده این خودرو را دارید، باید بدانید که گزینه های دیگری مانند هیوندای آزرا و کیا اپتیما در دسترس خواهد بود.

مزایای هیوندای سوناتا YF

  • در قسمت میانی داشبورد، نمایشگر 6.5 اینچی را می بینیم که کلیدهای کنترل زیر آن تعبیه شده است و در جای خوبی واقع شده است.
  • هیوندای سوناتا در تمام ابعاد، خودرویی زیبا و اسپرت به نظر می رسد. کابین نیز فضایی به نسبت مدرن دارد.
  • سوناتا به علت داشتن فاصله محور مناسب، کابین جاداری را برای سرنشینان فراهم نموده است. بعلاوه فضای صندوق برای خودرویی در این کلاس، مناسب به نظر می رسد.
  • ارگونومی کابین سوناتا خوب است و دسترسی خوبی به ادوات به کاررفته در کابین وجود دارد.
  • سوناتا به آپشن ها و امکانات متعددی مجهز است که بر کیفیت رانندگی با این خودرو تأثیر مستقیم دارد.
  • غربیلک فرمان خوش دست و در هنگام رانندگی حس خوبی را به شما القا می نماید. کلیدهای کروزکنترل و سیستم صوتی روی فرمان جای داده شده است. شیفترهای پشت فرمان احساس اسپرت بودن را به راننده منتقل می نمایند.
  • دستهٔ دنده کوچک و خوش دست است و در دسترس راننده واقع شده است.
  • کابین YF جادار است و جایگاه های راحت آن شما را در سفرهای طولانی خسته نمی نماید.
  • هیوندای برای طراحی و ساخت گیربکس 6 دنده سوناتا با نام A6MF2 چهار سال زمان گذاشته است. این گیربکس حدود 12 کیلوگرم سبک تر از جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک قبلی سوناتا است و ازنظر فنی ساده تر شده است.
هیوندای سوناتا YF از نمای روبه رو

معایب هیوندای سوناتا YF

  • بیشتر بخش های کابین از پلاستیک نرم و باکیفیت میانه ساخته شده است.
  • دید خودرو ضعیف است و باعث می گردد تسلط کاملی بر خودرو نداشته باشید؛ به همین علت رانندگی با آن در شهر سخت می گردد.
  • قدرت ترمزها خوب است، اما به فشار زیادی احتیاج دارد تا عمل کند.
  • عملکرد سوناتا YF در ناهمواری ها خشک است و ضعف شاسی باعث ازبین رفتن قابلیت های هدایتی خودرو می گردد.
  • فضای سر در ردیف عقب به علت فرم خاص سقف تا حدودی کم است و به خصوص برای افراد قدبلند چندان مناسب نیست.
  • مصرف سوخت این خودرو زیاد است.
  • سواری سوناتا تا حدودی خشک است و کوبش های واردشده به داخل کابین منتقل می شوند.
نمای داخلی هیوندای سوناتا YF

مقایسه هیوندای سوناتا YF با تویوتا کمری

سال ها از حضور خودروسازهای کره ای و ژاپنی در بازار ایران می گذرد و همیشه رقابتی سخت برای فروش محصولات خود داشته اند. بدون شک هیوندای سوناتا و تویوتا کمری از محبوب ترین و پرفروش ترین های این خودروسازان بوده است. تویوتا کمری موردبحث ما نسل هفتم این خودرو ژاپنی است.

تویوتا کمری و هیوندای سوناتا در بخش طراحی ظاهری، در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند. تویوتا کمری دارای طراحی به اصطلاح محافظه کارانه است و در مقایسه هیوندای سوناتا YF مجذوب کنندهیت خاصی در آن دیده نمی گردد؛ در حالی که سوناتا در طراحی خود از خطوط منحنی زیادی بهره برده است و ظاهر مجذوب کننده تری دارد و به جرئت می توان گفت طرف داران بیشتری حداقل در این بخش دارد.

تویوتا کمری در داخل کابین طراحی ساده ای دارد و کاملاً معین است که تویوتا در این بخش چندان ریسک پذیر نبوده است. در آن سوی میدان، کابین سوناتا بسیار زیبا است. خطوط منحنی به کاررفته در داشبورد، طرحی هماهنگ با نمای خارجی سوناتا به ارمغان آورده است. رجحان بزرگ کمری بر سوناتا در این قسمت را می توان کیفیت زیادتر متریال به کاررفته در کابین دانست که در درازمدت کیفیت خود را به خوبی حفظ می نماید.

در بخش آپشن های رفاهی همان طور که انتظار می رود، هیوندای سوناتا خودروی مجهزتری است و شرایط بهتری نسبت به کمری دارد؛ به طور مثال امکاناتی مانند جایگاه های چرمی مجهز به گرمکن، سقف پانوراما، شیفتر دنده پشت فرمان و حافظه برای جایگاه راننده در سوناتا وجود دارد، در حالی که کمری فاقد آنها است. ازنظر ایمنی هر دو خودرو پیروز شده اند از مؤسسه NHTSA آمریکا 5 ستاره ایمنی را دریافت نمایند و شرایط مطلوبی دارند.

تویوتا کمری به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری مجهز است و می تواند 181 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند و به خوبی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این خودرو هماهنگ است؛ در حالی که سوناتا YF مجهز به موتوری 2.4 لیتری است که می تواند 176 اسب بخار قدرت و 228 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخ های جلو منتقل می گردد. بنابراین کاملاً معین است که کمری قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار می دهد. این مورد در شتاب گیری دو خودرو مشهودتر است که در سرعت های زیاد این اختلاف بیشتر می گردد.

ازنظر مصرف سوخت هر دو خودرو تاحدودی شرایط یکسانی دارند. کیفیت سواری با تویوتا کمری در مقایسه هیوندای سوناتا YF به مراتب بهتر است و سواری لذت بخشی را ارائه می دهد. بااین حال ضعف آپشن در این خودرو موجب شده است تا هیوندای سوناتا در مجموع خودروی مجذوب کننده تری به نظر برسد. ازطرفی سوناتا با داشتن فاصله محوری بیشتر نسبت به کمری فضای پای بیشتری دارد. اگرچه فضای سر در ردیف عقب به علت فرم سقف خودرو کمتر از کمری است. در مجموع هر دو خودرو از برترین های کلاس خود است و انتخاب بین آنها کاملاً سلیقه ای است؛ هرچند شاید قدرت بیشتر، کیفیت مونتاژ و استهلاک کمتر تویوتا در این امر معین نماینده باشد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه تویوتا کمری با نیسان ماکسیما و هیوندای سوناتا را هم مطالعه کنید.

آگهی های خرید و فروش تویوتا کمری

نمای پشتی هیوندای سوناتا YF

مقایسه هیوندای سوناتا YF با کیا اپتیما

کیا اپتیما یک سدان سایز میانه کره ای است که تا به امروز 4 نسل از آن معرفی و روانه بازار شده است. البته اپتیمای موردنظر ما نسل سوم این خودرو است که در سال 2010 معرفی گردید و تا سال 2015 روی خط فراوری کیا قرار داشت. این نسل از کیا اپتیما در سال 2012 به بازار ایران راه یافت و خیلی زود موردتوجه نهاده شد و توانست به فروش زیادی دست یابد. کیا اپتیما از طراحی زیبا و تکامل یافته ای بهره می برد که حس لوکس بودن را منتقل می نماید. در نقطه مقابل، هیوندای سوناتا نیز از چهره ای زیبا برخوردار است و نسبت به نسل گذشته خود تحولی بزرگ را تجربه نموده است. درمجموع هر دو خودرو را باید از زیباترین ها در کلاس خود دانست.

هر دو خودرو در بخش طراحی کابین خوب عمل نموده اند و هرکدام مجذوب کنندهیت های بخصوصی دارند. بااین حال می توان کابین کیا را در مقایسه هیوندای سوناتا YF تاحدودی مجذوب کننده تر دانست؛ زیرا طرح کلی داشبورد بسیار فرق دارد و اصلاً یکنواخت نیست. قسمت کنسول وسط با تمرکز بر راننده طراحی شده و دسترسی او به ادوات داخل کابین بسیار مناسب است. ازنظر آپشن ها هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند و از تجهیزات مناسبی بهره می برند.

پیشرانه به کاررفته در هر دو خودرو یکسان است؛ یعنی یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری که بازده یکسانی در هر دو خودرو دارد و عملاً می توان در بخش فنی دو خودرو را مشابه یکدیگر دانست. سواری هر دو خودرو تاحدودی خشک است و این مورد در سوناتا تاحدودی ملموس تر است. علاوه بر این، عایق بندی کابین سوناتا چندان مناسب نیست و استهلاک آن بیشتر از اپتیما است. با وجود این، هیوندای سوناتا به علت طراحی عامه پسندش بازار خرید و فروش بهتری نسبت به کیا اپتیما دارد.

آگهی های خرید و فروش کیا اپتیما

جمع بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه هیوندای سوناتا YFاست، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت مدرسه سما آگهی های خرید و فروش هیوندای سوناتا YFرا مشاهده کنید:

آگهی های خرید و فروش هیوندای سوناتا YF

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ مدرسه سما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هیوندای سوناتا YF با تویوتا کمری و کیا اپتیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای سوناتا YF با تویوتا کمری و کیا اپتیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید