خوش چشم: غرب می خواهد اهرم فشار 60 درصدی را از ایران بگیرد ، توافق موقت همان توافق بد است

به گزارش مدرسه سما، کارشناس مسائل بین الملل گفت: توافق موقت همان توافق بد است و ایران روی خواسته ها و مواضع خود پافشاری خواهد نمود و تن به این صحنه آرایی ها نخواهد داد.

خوش چشم: غرب می خواهد اهرم فشار 60 درصدی را از ایران بگیرد ، توافق موقت همان توافق بد است

به گزارش گروه سیاسی مدرسه سما، خبرسازی های حاشیه ای اگرچه وجه غالب مذاکرات در دوره نو است، اما هنوز این راهبرد تغییر ننموده و مقامات و رسانه های غربی گاه و بیگاه مسائلی را برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی نقل می نمایند. درحالی که رایزنی ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین به منظور برطرف تحریم ها در سطوح مختلف بین ایران و 1+4 در وین در جریان است، بعضی رسانه ها با انتشار مطالبی غیرصحیح ازجمله بحث توافق موقت یا نزدیک بودن حصول توافق و نظایر آن در کوشش برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات هستند.

در همین رابطه سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین الملل گفت: توافق موقت به هیچ عنوان در دستورکار نیست و این هم یک نمایش دیگر است.

وی اضافه نمود: شاید همه طرف ها قصد داشته باشند مذاکرات را تسهیل نمایند، اما این به معنای این نیست که موضع هوشمندانه ایران تغییر کند؛ اهرم فشار غنی سازی 60درصدی، اهرمی اصلی در دست مذاکره نمایندگان جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ عنوان این اهرم را زمین نخواهند گذاشت.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه آمریکایی ها و طرف های غربی می خواهند اهرم فشار 60درصدی را از ایران بگیرند، گفت: آن ها تمام کوشش خود را انجام می دهند تا به قیمت آزادسازی پول ها و اقداماتی که برای ایران ضروری نیست به اهداف خود برسند.

خوش چشم اعلام کرد: آمریکایی ها در ماه های اخیر یک بازی را آغاز نموده اند و ازیک طرف می گویند ضرب الاجل وجود دارد و از طرف دیگر مباحث مطرح شده را قبول نمی نمایند و مذاکرات را فرسایشی می نمایند.

آنها می خواهند وقت را هدر بدهند تا به تصور غلط شان ایران زیر منگنه برود

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکایی ها از تمام ابزار ها برای این موضوع که ایران یک توافق بد را بپذیرد استفاده می نمایند، گفت: توافق موقت نیز یک اهرم فشار و نمایش است، اما ایران در خواسته خود جدی است و به این نمایش ها و بازی ها توجهی نمی کند.

خوش چشم با بیان اینکه حتی ممکن است روسیه و چین هم تا حدی به این موضوع برسند که این نمایش جدی است، تاکید نمود: فارغ از اینکه چه نمایشی ازسوی طرف غربی و آمریکایی در جریان است، جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که به اهداف خود و خطوطی که ترسیم نموده است نرسد، هیچ چیزی را تایید نمی کند.

وی در سرانجام گفت: توافق موقت همان توافق بد است و ایران روی خواسته ها و مواضع خود پافشاری خواهد نمود و تن به این صحنه آرایی ها نخواهد داد.

منبع: صبح نو

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خوش چشم: غرب می خواهد اهرم فشار 60 درصدی را از ایران بگیرد ، توافق موقت همان توافق بد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش چشم: غرب می خواهد اهرم فشار 60 درصدی را از ایران بگیرد ، توافق موقت همان توافق بد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید