خبرنگاران بازخوانی طرح های غرب در ستیز با مهدویت

به گزارش مدرسه سما، تهران - خبرنگاران - نویسنده کتاب مهدویت از نگاهی دیگر گفت: در این کتاب به بازخوانی و واکاوی طرح های غرب در ستیز با ظهور منجی آخرالزمان پرداخته ام.

خبرنگاران بازخوانی طرح های غرب در ستیز با مهدویت

رضا طالعی فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف مدرسه سما گفت: از آنجا که اساس تشکیل حکومت مهدوی، گسترش عدل جهانی و استقرار حکومت مستضعفین در جهت مبارزه گسترده و همه گیر با مستکبران عالم است، از این رو استکبار جهانی به رهبری دولت های غربی با علم به این حقیقت و نوید الهی، از هر گونه ابزاری در جهت بسط سیطره خود و انحراف اذهان و توجهات جهانیان در خصوص مقوله مهدویت و فرهنگ انتظار موعود استفاده کرده و می کنند و به این نتیجه رسیده اند که برای ستیز همه جانبه با مقوله مهدویت و فرهنگ انتظار که از مهمترین و سیاسی ترین گزاره های اعتقادی اسلام و در مقیاس بزرگتر ادیان الهی است، نباید سطحی نگری کرد و آن را پدیده ای کم اهمیت دانست.

وی افزود: کوشش های آگاهانه برخی متفکران، اندیشه ورزان و سیاسیون غربی در رصد تمام و کمال مقوله مهدویت و منجی گرایی و طرح ریزی انواع و اقسام برنامه ها و استراتژی ها در جهت کم جلوه دادن، به انحراف کشیدن و بی توجهی کردن بشریت به مقوله موعود و موعودگرایی از یک طرف و ضعف منابع متقن در خصوص بازخوانی شیوه ها و تکنیک های غربی در ستیز با فرهنگ مهدوی، مرا بر آن داشت تا در کتاب مهدویت از نگاهی دیگر ضمن برشماری و واکاوی طرح های این دشمنان قسم خورده که معمولا کاری زمان بر و پیچیده بود، این پیام مهم را به دوستداران و دل دادگان آن حضرت برسانم که برای امر ظهور و انتظار فرج که افضل اعمال است، بیش از پیش باید تدارک دید و خود و جامعه را مهیا و آماده کرد.

این نویسنده ادامه داد: با شناخت، نقد و بررسی دیدگاه ها و رویکردهای صادره از نظام استعمار غربی و به چالش کشیدن آنها می توان زمینه پذیرش حکومت مهدوی را در سطح جامعه بیشتر فراهم آورد و امیدوارم این کتاب جرقه ای برای جلب بیشتر نگاه ها و انگیزه های متفکران و نویسندگان متعهد و مهدوی باور کشورهای اسلامی به ویژه کشورمان باشد تا با همت بلند و قلم ژرف اندیش خود بتوانند به آماده سازی شرایط ظهور حضرت مهدی (عج) به عنوان مهمترین حادثه تاریخ بشریت کمک کنند.

طالعی فر افزود: در فصل اول این کتاب به اهمیت شناخت موضوع ستیز غرب با فرهنگ مهدویت پرداخته ام؛ در فصل دوم به نقش رسانه های غربی در گسترش مهدویت ستیزی اشاره کرده ام؛ در فصل سوم ژست های علمی غرب و مهدویت ستیزی را مورد بررسی قرار داده ام، در فصل چهارم به نقش هنر و فرهنگ غربی و مهدویت ستیزی پرداخته و در فصل پنجم سیاست و دیپلماسی غرب و مهدویت ستیزی را بررسی کرده ام.

وی افزود: ظهور منجی موعود یک اعتقاد عمومی است که در کتاب های آسمانی تمامی ادیان به شکل های مختلف دیده می شود. مثلا منجی با تعابیر مختلفی چون کالکی در آیین هندو، مسیحا در یهود و مسیحیت، سوشیانت در زرتشت و در نهایت مهدی موعود در فرهنگ اسلامی یاد شده است. در این کتاب های مقدس، بشارت داده شده که جهان در سیطره ظلم و فساد نمی ماند بلکه موعود و منجی خواهد آمد تا عدل و داد را در جهان بگستراند.

وی افزود: دشمنان اسلام و انسانیت به سرکردگی نظام استکبار غربی که در ترس از روی کار آمدن چنین حاکمیتی هستند و منافع خود را به خطر می بینند، مبارزه تمام قد با آن را در دستور کار خود قرار داده اند. در این میان نظام غرب با تمرکز بر عقیده مهدویت برگرفته از دین اسلام و با تمرکز خاص و ویژه بر عقاید شیعیان در خصوص گزاره اعتقادی سیاسی مهدویت، رصد این مساله را در قیاس با سایر ادیان، کاملا حساس تر و با دقت بیشتری به پیش می برد که در فصل اول به چرایی آن پرداخته ام.

طالعی فر ادامه داد: در فصل دوم کوشش کرده ام تا ابعاد و زوایای پنهان طرح ریزی ها و برنامه ریزی های نظام رسانه ای غرب درخصوص مهدویت ستیزی را مورد بررسی قرار دهم. چون معتقدم بدون آشنایی با فعالیت های عریض و طویل رسانه ای دشمن نمی توان دید صحیحی از شیوه و شدت عمل این نظام داشت و باید نقشه راهی مناسب برای اصلاح روش های کنونی در راستای برخورد مدبرانه با تهاجم دشمن داشت.

نویسنده کتاب مهدویت از نگاهی دیگر افزود: در شرایط کنونی که حجم علم و علم گرایی در نظام غرب بالاست و روحیه تجربه گرایی و آزمودن هر چیزی در میان غربیون و متفکران آن بسیار شایع و متدوال است، نظام تفکری غرب درصدد است که با امکانات علمی فعلی خود به آینده نفوذ کند و با پیش بینی پذیرتر کردن هر چه بیشتر تحولات دهه های آینده بشر با مدل سازی های متنوع خود که معمولا متاثر از متغیرهای تجربی است بتواند آینده را به نام و کام خود طراحی و ترسیم و به جامعه بشری تحت عنوان فرجام تاریخ و جهان ارائه کند. به همین منظور در فصل سوم ضمن بازخوانی و واکاوی ژست های علمی غرب در ستیز با فرهنگ مهدوی پرداخته ام.

وی درباره فصل چهارم این کتاب گفت: در این فصل کوشیده ام تا تاثیرات هنر و فرهنگ غربی را در گسترش مهدویت ستیزی با اتکا به چهار صنعت مهم هنری و فرهنگی شامل صنعت سینما، صنعت بازی های رایانه ای و مجازی، صنعت کارتون و انیمیشن سازی و صنعت مد و لباس مورد بررسی قرار دهم.

طالعی فر افزود: بخش قابل توجهی از کوشش ها و کوشش های نظام غرب در ستیز با مهدویت مبتنی بر طرح ریزی انواع استراتژی های سیاسی و دیپلماسی بوده است. غرب در این راستا با استفاده از توان متفکران و متخصصان راهبردی و آینده نگر خود با پذیرش ضمنی مقوله مهدویت و درک تاثیرات این واقعه مهم و حتمی تاریخی، سعی دارد از هر ترفندی در جهت کوچک سازی و تحریف و تخریب آن در اذهان جهانیان موعود باور به ویژه مسلمانان استفاده کند که در فصل پنجم، استراتژی های سیاسی و دیپلماسی غرب در جهت گسترش مهدویت ستیزی را بررسی و بازخوانی کرده ام.

کتاب مهدویت از نگاهی دیگر در 270 صفحه از سوی انتشارات آیین احمد (ص) منتشر شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازخوانی طرح های غرب در ستیز با مهدویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازخوانی طرح های غرب در ستیز با مهدویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید