فراوری 8 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 500 تن کاغذ مطبوعات تا خاتمه سال

به گزارش مدرسه سما، امید نیک نژاد، مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در گفت وگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه این شرکت تا انتها سال حدود هشت هزار تن کاغذ چاپ و تحریر فراوری خواهد نمود، گفت: از این میان حدود پنج هزار تن برای تحویل مرحله اول کاغذ برای وزارت آموزش و پرورش و دو هزار تن برای چاپ کتاب یک موسسه آموزشی است.

فراوری 8 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 500 تن کاغذ مطبوعات تا خاتمه سال

وی اضافه نمود: بعلاوه با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد مذاکراتی داشتیم تا برای سال آینده بخشی از کاغذ چاپ و نشر را تامین کنیم. برای سال جاری نیز یک سری فراوریات داریم تا بتوانیم احتیاج ناشران را مرتفع کنیم.

نیک نژاد با بیان اینکه مذاکرات در این زمینه ادامه دارد، گفت: هنوز نتیجه این مذاکرات معین نیست تا بتوانیم برای سال آینده برنامه ریزی داشته باشیم؛ اما نتیجه نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فراوری کاغذ مطبوعات نیز شرح داد: کوشش کردیم در این مدت کاغذ مورد احتیاج مطبوعات را نیز فراوری کنیم و قرار است تا خاتمه سال حدود 500 تن کاغذ 48 گرمی به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به کل فراوری کارخانه چوب و کاغذ مازندران در سال 1400، عنوان نمود: تا به امروز حدود 103 هزار تن انواع کاغذ فراوری کردیم و پیش بینی می کنیم سال جاری در حوزه فراوری کاغذ چاپ و تحریر و انواع فلوتینگ بتوانیم رکورد 110 هزار تن را بزنیم؛ درحالی که این رقم در سال گذشته 65 هزار تن بود.

نیک نژاد بعلاوه در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره پیش بینی های فراوری این مجموعه برای سال آینده نیز گفت: این موضوع به حمایت مسئولان بستگی دارد؛ ما آمادگی فراوری 65 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه را داریم و در حال مذاکره با نهادهای مختلف هستیم.

وی یادآور شد: با توجه به طرح تنفس جنگل ها اگر در بحث واردات چوب حمایت های لازم انجام گردد، می توانیم تعهد 65 هزار تنی را اجرایی کنیم. در این میان اما این امکان نیز وجود دارد که به ظرفیت اسمی 145 هزار تن برای کاغذ چاپ و تحریر و فلوتینگ هم برسیم که تحقق آن به مذاکرات کنونی ما بستگی دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فراوری 8 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 500 تن کاغذ مطبوعات تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 8 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 500 تن کاغذ مطبوعات تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید