بازدید خبرنگاران خبرنگاران از دفتر فرهنگ معلولین قم

به گزارش مدرسه سما، خبرنگاران/قم مجموعه خبرگزاری خبرنگاران از دفتر فرهنگ معلولین استان قم بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران خبرنگاران از دفتر فرهنگ معلولین قم

مجموعه خبری مدرسه سمای قم با حضور در موسسه فرهنگ معلولین قم از بخش های مختلف این موسسه مانند بخش فراوری کتاب های صوتی، فراوری کتاب به خط بریل و...دفتر بازدید کردند.

در این بازدیدمحمد نوری، مدیر دفتر فرهنگ معلولین، در معرفی این موسسه اعلام کرد: این دفتر از اوایل دهه نود فعالیت خود را در عرصه های مختلف فرهنگی آغاز کرد و اصلی ترین هدف این مجموعه تغییر فرهنگ واندیشه نسبت به معلولین و یاری به معلولین برای تبدیل شدن به یک عنصری سودمند برای جامعه است.

وی ادامه داد: در راستای این اهداف فعالیت هایی مانند فراوری کتاب گویا، کتاب به خط بریل و کتاب الکترونیکی بر حسب نوع احتیاج معلولین به کتاب های مذهبی مثل رساله علمیه، نهج البلاغه و دیگر آثارعمومی در این مرکز انجام می گردد.

در ادامه این بازدید نیز نشستی با موضوع آسیب شناسی انعکاس رسانه ای معلولیت برگزار گردید.

بهروز مروتی، مدیر کمپین پیگیری حقوق معلولان، به وسیله خط تلفن در جلسه حاضر شد و به معرفی کمپین و مسائل رسانه ها در زمینه همراهی نکردن با جریان مطالبات حقوقی مردم ایران صحبت کرد.

سپس سید محمد صادقی، مدرس دانشگاه و فعال اجتماعی حوزه معلولیت، به وسیله خط تلفن درباره ضرورت رسانه ای شدن فعالیت های معلولان، موانع و مسائل آنها سخن گفت و برای برطرف این مسائل راه کارهایی را اعلام کرد.

در انتها این نشست محسن صفری، سردبیر مدرسه سما اعلام کرد: مسایل مرتبط به معلولان از مهمترین مسایل مغفول مانده ای است که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است و خبرگزاری مدرسه سما با تمام ظرفیت های خود برای تبیین مباحث مرتبط به فرهنگ معلولان، دفاع از حقوق مغفول مانده معلولان، معرفی چهره های پیروز معلولان و... در خدمت جامعه شریف دارای ناتوانی های جسمی و ... خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازدید خبرنگاران خبرنگاران از دفتر فرهنگ معلولین قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید خبرنگاران خبرنگاران از دفتر فرهنگ معلولین قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید