آئین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران؛ 20 اردیبهشت 1401

به گزارش مدرسه سما، محمد رسولی، یکی از طراحان اولیه آئین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران و کارگردان فیلم های این مراسم، در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اجرای این مراسم گفت: با توجه به توانمندی های صنعت چاپ ، بسته بندی و صنایع سلولزی وابسته به چاپ در کشور قرار است در این مراسم از 100 چهره تاثیرگذار این صنعت در صد سال اخیر تجلیل گردد.

آئین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران؛ 20 اردیبهشت 1401

وی اضافه نمود: این افراد با عناوین مفاخر، پیشکسوتان، پیشتازان، نوآوران، کارآفرینان و پشتیبانان طبقه بندی شده اند که طیف ها و افراد گوناگونی را از سراسر کشور در بر می گیرد.

رسولی با اشاره به معیارهای داوری و انتخاب این افراد شرح داد: سن، سابقه کار، تحصیلات، رزومه کاری، نوع خدمت در سازمان، تربیت شدگان و شاگردان، تاسیس و راه اندازی واحد چاپ و بسته بندی، آثار نوشتاری و تالیفات، روزآمد بودن و پیشرو بودن در صنعت، خوشنامی و برجستگی اجتماعی و سوابق مدیریتی عناوین این معیارها است.

وی با اشاره به فرایند آماده سازی فیلم های آیین نیز گفت: قرار است 100 فیلم تا روز مراسم آماده گردد که تا به امروز 96 فیلم ساخته شده است و حدود 60 فیلم تدوین نهایی شده که طی یک ماه آینده تمام مراحل کار به انتها می رسد.

رسولی بعلاوه درباره تکمیل تهیه و فراوری کتاب چهره های ماندگار صنعت چاپ نیز مطرح نمود: این کتاب به وسیله چاپخانه ابیانه در دست آماده سازی است که شامل بیوگرافی همه افراد به همراه تصاویر آن ها است که در مرحله گرافیک و صفحه بندی نهایی واقع شده است.

وی تاکید نمود: این فیلم ها غیر از اینکه در قالب لوح فشرده و فلش منتشر می گردد، در پلتفرم های مختلف فضای مجازی و سایت چهره های ماندگار عرضه خواهد شد، بعلاوه نسخه زیرنویس انگلیسی فیلم ها نیز برای عرضه در نمایشگاه های بین المللی آماده سازی می گردد.

رسولی در انتها به گردهم آیی و هم اندیشی جمعی از فعالان و چهره های منتخب صنعت چاپ کشور طی روزهای اخیر اشاره نمود و گفت: در این نشست جمعی از برگزیدگان و فعالان برتر صنعت چاپ کشور درباره چگونگی برپایی مراسم در شأن جایگاه صنعت چاپ کشور بحث و گفتگو کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آئین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران؛ 20 اردیبهشت 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران؛ 20 اردیبهشت 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید