32 طرح بهداشتی تا سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش مدرسه سما، 32 طرح بهداشتی در خراسان جنوبی تا اردیبهشت سال آینده تکمیل می گردد و بعضی از آن ها نیز زودتر مورد بهره برداری قرار می گیرند.

32 طرح بهداشتی تا سال آینده به بهره برداری می رسد

دهقانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه 80 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح های بهداشتی نیمه تمام در خراسان جنوبی جذب شده است. گفت: تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با موضوع 33 طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان جنوبی با زیر بنای 16 هزار متر مربع منعقد شده است که امیدواریم بیشتر این طرح ها تا خاتمه سال و بعضی تا اردیبهشت سال آینده تکمیل گردد و به بهره برداری برسد.

او اضافه نمود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ها، 80 میلیارد تومان است که از محل ارزش اضافه نموده و محرومیت زدایی جذب شد و این خبری خوش برای تکمیل طرح های بهداشتی دانشگاه است.

دهقانی بیان نمود: مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شوسف در نهبندان، طرح توسعه مرکز خدمات سلامت شبانه روزی درح در سربیشه، ستاد مرکز بهداشت شهرستان های زیرکوه، بشرویه و خوسف و بعلاوه دو محل زیست پزشک در درمیان با مشارکت بنیاد علوی، بخشی از مهمترین طرح های بهداشتی در حال احداث دانشگاه در منطقه ها محروم استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح نمود: اعتبار کافی طرح توسعه مرکز شبانه روزی درح در نظر گرفته شده است؛ مشروط به اینکه ماده 23 استانی آن اخذ گردد که در این خصوص دانشگاه درخواست دارد مساعدت لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت پذیرد.

او در مورد طرح ستاد مرکز بهداشت خوسف نیز گفت: تکمیل این مرکز با زیر بنای هزار و 330 متر به 9 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد، با این حال 7 میلیارد تومان از وزارت بهداشت جذب شده و با توجه به پیگیری و رایزنی های اجرا شده با نماینده مجلس و فرماندار این شهرستان، امیدواریم تأمین اعتبار 2 میلیارد به جای مانده از ناحیه استان صورت گیرد.

دهقانی تکمیل مرکز آموزش بهورزی در فردوس را از ظرح های شاخص بهداشتی مطرح نمود و اضافه نمود: در شهرستان طبس نیز تکمیل پایگاه سلامت شهری مهرآفرین، مرکز خدمات جامع سلامت شماره 3 طبس و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت عشق آباد و طرح توسعه آن از مهمترین طرح هایی است که ساخت آن پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در زمینه تکمیل طرح های بهداشتی درمانی استان و طرح های به جامانده از تفاهم نامه سه جانبه سال 1395 و پیرو پیگیری های به عمل آمده در سال جاری، 18 طرح نیمه تمام با زیربنای 6 هزار و 200 متر مربع تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدرسه سما خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "32 طرح بهداشتی تا سال آینده به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "32 طرح بهداشتی تا سال آینده به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید