نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران در اردیبهشت ماه اعلام شد
به گزارش مدرسه سما، اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران در مورد نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از اول اردیبهشت 1399، بخشنامه ای صادر کرد.
به گزارش گروه دانشگاه مدرسه سما، به نقل از دانشگاه تهران ، اداره کل منابع انسانی دانشگاه تهران درخصوص نحوه حضور کارمندان دانشگاه تهران از اول اردیبهشت 1399، بخشنامه ای به توضیح زیر صادر کرد:
پیرو بخشنامه 20 فروردین 1399 و دستورالعمل اعلام شده از سوی دولت، بدین وسیله چگونگی فعالیت اداری کارمندان دانشگاه از اول اردیبهشت 1399 تا اطلاع ثانوی به توضیح زیر جهت اقدام اعلام می گردد:
با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی به صورت الکترونیکی و مجازی، رؤسا و مدیران محترم واحد های دانشگاه به نحوی برنامه ریزی کنند که خدمات آموزشی، پژوهشی، اداری و پشتیبانی دانشگاه با حضور فیزیکی دو سوم و یک سوم دورکاری از کارمندان صورت گیرد. در ضمنً افراد بالای 55 سال و کسانی که دارای بیماری هستند و خانم هایی که فرزندان خردسال و دبستانی دارند در اولویت دورکاری قرار گیرند. در صورت عدم امکان انجام وظایف تا سقف یک سوم کارکنان به وسیله دورکاری، اعطای مرخصی تا سقف یک سوم به صورت نوبت بندی اقدام گردد. این مرخصی به عنوان مرخصی استحقاقی منظور نمی گردد.
کلیه مدیران محترم دانشگاه اعم از رؤسای پردیس ها و معاونین، رؤسای دانشکده ها و معاونین، مدیران گروه ها و رؤسای ادارات موظف به حضور در واحد های خود بوده و به حضور و فعالیت های پرسنل خود نظارت کنند.
به مدیران واحد ها به ویژه واحد هایی که به دلیل ویروس کرونا مراجعه کننده کمتری دارند توصیه می گردد از این فرصت استفاده کرده و به یاری کارکنان محترم نسبت به اصلاح فرایند ها و انجام کار های عقب افتاده خود اقدام کنند.
ساعت کاری افرادی که ملزم به حضور در محل کار می باشند از 7 صبح (با 60 دقیقه فرجه) لغایت 14 مشخص می گردد، لذا حضور پس از ساعت یادشده به عنوان اضافه کار موضوعیتی نخواهد داشت، در موارد خاص برای بعضی از پرسنل دانشگاه که به جهت ماهیت کاری و با تشخیص مدیر واحد ملزم به حضور تمام وقت و یا بعد از ساعت 14 در محل کار خود بوده صرفاً با مجوز معاونت اداری و اقتصادی دانشگاه، پرداخت اضافه کار به آنان امکان پذیر است.
کارمندانی که ملزم به حضور در محل کار خود می باشند، موظف به کارت زنی هستند، در غیر این صورت در سامانه غیبت منظور خواهد شد.
آن دسته از افرادی که با موافقت مدیر مربوطه به وسیله دورکاری وظایف خود را انجام می دهند، حضور و غیاب خود را به وسیله سامانه به صورت اینترنتی ثبت و مدیریت مربوطه در صورت موافقت تأیید در غیر این صورت غیبت منظور می گردد.
از کلیه کارکنان محترم دانشگاه درخواست می گردد به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران و تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی، کلیه اصول بهداشتی و ایمنی و پروتکل های مشخص شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا را در محل کار خود رعایت فرمایند.
کارمندان دانشگاه در صورت امکان به ستاد دانشگاه (مانند منابع انسانی و امور اقتصادی و…) مراجعه حضوری نداشته باشند و جهت پیگیری امور اداری خود به وسیله سامانه الکترونیکی دبیرخانه و کارشناسان مستقر در واحد مربوطه اقدام کنند.
منبع: خبرگزاری دانشجو