مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تا خاتمه شهریور ماه سال جاری تسویه شد

به گزارش مدرسه سما، اسلامی گفت: امروز مطالبات تمامی داروخانه های خصوصی، مستقل و دانشگاهی از سازمان تأمین اجتماعی تا انتها شهریور ماه پرداخت و به روز شد.

مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تا خاتمه شهریور ماه سال جاری تسویه شد

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: هفته گذشته، سه هزار میلیارد تومان به داروخانه ها و سایر مراکز طرف قرارداد پرداخت شد و امروز هم به رغم مسائل مالی و مالی، مطالبات یک ماه همه داروخانه های خصوصی، مستقل و دانشگاهی؛ چه مطالبات عادی و چه اضافه بار اجرای طرح دارویار اعم از مطالبات مربوط به نسخ کاغذی و الکترونیک پرداخت شد. به این ترتیب با تسویه مطالبات شهریورماه؛ از مطالبات داروخانه ها تنها مطالبات مهر ماه این مراکز به جای مانده است.

اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این، بخشی از مطالبات مراکز دیالیز و یک ماه از مطالبات مربوط به تعهدات و هزینه های پزشک خانواده نیز امروز پرداخت شد. 350 میلیارد ریال به طرح پزشک خانواده و 1350 میلیارد ریال به مراکز دیالیز و 2000 میلیارد ریال بابت مطالبات اسفندماه 1400 مراکز غیر دانشگاهی پرداخت شده است و تمام مطالبات 5 ماهه دانشگاه ها در سال گذشته و فروردین سال 1401 نیز ظرف روز های آینده تسویه خواهد شد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای اجرای طرح دارویار، همکاری جدی و نزدیکی با نظام سلامت کشور داشته است که امیدواریم این همکاری روزبه روز توسعه یابد و با حمایتی که سازمان برنامه و بودجه از این طرح خواهد داشت، بتوانیم به تعهدات خود در زمینه پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی و بعلاوه داروخانه ها و سایر مراکز طرف قرارداد، به نحو مطلوب عمل کنیم.

وی ادامه داد: تأمین خدمات مطلوب بیمه شدگان، تکلیف اصلی درمان تأمین اجتماعی و مراکز طرف قرارداد سازمان است و نباید مردم را درگیر مسائل اداری بین بخشی کنیم. همه ما یک هدف واحد داریم و آن هم خدمت شایسته به مردم شریف کشور و بیمه شدگان عزیز است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اجرای طرح دارویار و حذف ارز ترجیحی در حال حاضر به طور میانه هزینه های دارویی سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان غیرمستقیم ماهیانه حدود 7500 میلیارد ریال افزایش داشته است. بعلاوه افزایش قیمت دارو و تعداد مراجعین در مراکز ملکی سازمان نیز سبب افزایش بار هزینه های بخش درمان شده است.

مدرسه سما اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تا خاتمه شهریور ماه سال جاری تسویه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تا خاتمه شهریور ماه سال جاری تسویه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید