لبنیات پرچرب ممکن است انتخاب بهتری باشند

به گزارش مدرسه سما، سالی کوزمچاک به عنوان یک متخصص تغذیه می گوید: من کاملا درک می کنم که چرا بعضی توصیه های تغذیه ای بسیاری از مردم را ناراحت می نماید؛ چرا که گاهی اوقات ممکن است 180 درجه تغییر نمایند. برای مثال در خصوص لبنیات سال ها است که به ما گفته شده است شیر، ماست و پنیر کم چرب و غیر چربی را انتخاب کنیم. بنابراین، ما مجبور به انجام آن شدیم، حتی زمانی که همسران ما از پنیر بدون چربی که خریداری نموده ایم ناراضی و شاکی شده باشند.

لبنیات پرچرب ممکن است انتخاب بهتری باشند

در حال حاضر سرفصل ها یک چرخش شگفت انگیز را در پیش می گیرند و بعضی از محققان می گویند که لبنیات پرچرب ممکن است در واقع چیز بدی نباشد - و در حقیقت ممکن است حتی انتخاب بهتری باشد.

دلیل پیشنهاد برای مصرف لبنیات کم چربی(که هنوز هم به وسیله بیشتر سازمان های بهداشتی توصیه می گردد) کاهش اندازه مصرف چربی های اشباع شده است که به ما گفته شده است کلسترول و خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. اما اخیرا بعضی تحقیقات این ارتباط را مورد سوال قرار می دهند.

در نظر بگیرید: در مطالعه ای میان بزرگسالان بین 35 تا 70 ساله از 21 کشور مختلف، افرادی که بیش از دو وعده لبنیات روزانه داشتند، نسبت به افرادی که هیچ لبنیاتی نمی خوردند، کمتر دچار خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی شدند(صرفنظر از اینکه آیا لبنیات مورد مصرف آنها کم چب یا پر چرب بود)

در مطالعه دیگری، محققین سطح اسید چرب لبنیات را در جریان خون افراد 65 ساله و بالاتر را اندازه گیری کردند. افرادی که سطوح بالاتری از این چربی ها داشتند، ریسک کمتر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و یا سایر بیماری های قلبی عروقی را در 13 سال بعد از آن داشتند. در واقع، افرادی که دارای سطوح بالاتری از یک چربی لبنی خاص بودند، در معرض خطر کمتر مرگ و میر ناشی از سکته بودند.

بعلاوه ممکن است مزایایی برای وزن شما نیز داشته باشند. در مطالعه بر روی بیش از 8000 زن 45 ساله و بالاتر که وزن نرمال داشتند، افرادی که محصولات لبنی با چربی بیشتری مصرف کردند در سه سال آینده در مقایسه با افرادی که از لبنیات کم چربی استفاده می کردند، وزن کمتری اضافه نموده بودند.

به نظر می رسد این یافته ها با چیزی که ما انتظار داریم در تضاد هستند، زیرا لبنیات پر چرب دارای چربی های اشباع شده و کالری بیشتری نسبت به لبنیات کم چرب هستند. پس چه چیزی در کار است؟ اول اینکه مشخصات چربی لبنیات شامل انواع خاصی از چربی است که ممکن است برای سلامت مفید باشد، از جمله تری گلیسیرید میانه زنجیره ای (که در روغن نارگیل نیز یافت می گردد) و بعلاوه بعضی از چربی های غیر اشباع.

بعلاوه ممکن است که مواد مغذی لبنیات مانند ویتامین D، پتاسیم و کلسیم، تاثیرات منفی چربی اشباع را از بین ببرند. بعلاوه با وجود چربی، ویتامین D می تواند سریع تر و راحت تر به وسیله بدن جذب گردد.

دلیل دیگر ممکن است این باشد که لبنیات پرچرب سریع تر به ما احساس پر شدن می دهند. احساس رضایت از خوردن وعده های غذایی و تنقلات همراه با لبنیات، ممکن است به جلوگیری از پرخوری یاری کند.

اگر شما در پی این هستید که چه چیزی برای سبد کالای مواد غذایی شما مهم است، باید به خاطر داشته باشید که دستورالعمل های تغذیه ای برای آمریکایی ها همچنان می گویند که بزرگسالان باید لبنیات کم چرب و غیر چربی را برای محدود کردن چربی اشباع شده انتخاب نمایند.

سالی کوزمچاک می گوید: توصیه شخصی من این است نوعی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید و از لبنیات اغلب به روش سالم تری لذت ببرید، مانند یک فنجان ماست پرچرب همراه با میوه و آجیل .

اگر شما شیر کم یا غیر چربی را ترجیح می دهید، اطمینان حاصل کنید که به اندازه یک شیر پر چرب همان اندازه پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین B را داشته باشد. و شایعات اینترنت را باور نکنید که می گویند شیر بدون چربی ناسالم است و یا حاوی قند اضافه شده است (بلکه اینطور نیست)

منبع: فوت و فن / blogs.webmd.com

به "لبنیات پرچرب ممکن است انتخاب بهتری باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنیات پرچرب ممکن است انتخاب بهتری باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید