زن ها برای سفر انفرادی به چه تجهیزاتی احتیاج دارند؟

به گزارش مدرسه سما، با توجه به افزایش روزافزون تعداد سفرهای انفرادی که حدود دوسوم آن ها به وسیله زن ها انجام می گردد، لزوم آشنایی با تجهیزات و اپلیکیشن های این نوع سفر اهمیت بیشتری پیدا نموده است.

زن ها برای سفر انفرادی به چه تجهیزاتی احتیاج دارند؟

امروزه سفر انفرادی، هواداران زیادی پیدا نموده است و زن ها پیشتاز این رقابت هستند. طبق اعلام دانشکده بازرگانی دانشگاه جرج واشینگتن، در حال حاضر تقریباً دوسوم مسافران را زنان تشکیل می دهند. سایت هاستل ورلد نیز شاهد افزایش 45 درصدی رزرو انفرادی زنان در فاصله سال های 2015 تا 2017 بوده است. در هر صورت، سفر انفرادی دلهره آور و گاهی اوقات چالش برانگیز می گردد و به همین علت باید ابتدا تمام تجهیزات و اپلیکیشن های لازم برای حفظ امنیت و برقراری ارتباط با دیگران را مهیا و سپس چنین سفری را شروع کرد.

چمدان هوشمند

هنگامی که به تنهایی سفر می کنید، تمام شدن باتری و آنتن ندادن تلفن همراه می تواند دردسر زیادی به وجود آورد؛ به خصوص که امروزه بیشتر ما، مخاطبان مهم و برنامه سفرمان را به صورت دیجیتالی ذخیره می کنیم. به همین علت بهتر است به فکر خرید یک چمدان هوشمند نظیر چمدان Away باشید که مجهز به شارژر باتری تلفن است و حتی هنگام شلوغی فرودگاه می توانید گوشی خود را با یاری آن به راحتی شارژ کنید. شرکت Away جی پی اس های چمدان نیز می فروشد که امکان ردیابی آن با تلفن همراه وجود دارد و به این ترتیب می توانید از گم شدن آن جلوگیری کنید.

یکی دیگر از کارهای ضروری برای سفر انفرادی، خرید یک شارژر قابل حمل با ظرفیت بالا و کیفیت عالی است که بتوانید برای همه وسایل الکتریکی خود از آن بهره ببرید؛ مثل پاوربانک Anker PowerCore Speed 20000 که بسیار سبک بوده و سرعت شارژ با آن به نسبت شارژرهای معمولی بسیار سریع تر است.

دوست یابی

یادتان باشد، سفر انفرادی به معنای تنهاماندن نیست و می توان به وسیله اپلیکیشن ها و انجمن های آنلاین متعدد، با دیگران رابطه برقرار کرد. فرقی نمی نماید که به کجای دنیا سفر نموده باشید، اپلیکیشنی مانند Take Meetup، شما را به گروه های محلی که علایق مشترکی با شما دارند، متصل می نماید. از صخره نوردی در ملبورن تا پایکوبی سامبا در آمستردام و همراه شدن با نوازنده های کیپ تاون، هر علاقه ای که داشته باشید، این اپلیکیشن به شما یاری می نماید تا با گروه موردعلاقه تان ارتباط برقرار کنید.

اگر در پی برنامه ای مخصوص خانم ها هستید، اپلیکیشن رایگان Tourlina را امتحان کنید که زنان علاقه مند به سفر را به وسیله علایق یا برنامه سفر مشترک و مشابه به هم وصل می نماید. فقط کافی است جزئیات علایق و برنامه های خود برای سفر را وارد کنید تا فهرستی از کاربران تأییدشده خانم که مشابه شما هستند، نشان داده گردد و بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

تعداد انجمن های بانوان هر روز بیشتر می گردد و همین موضوع باعث شده است که سفر انفرادی به یک سفر برنامه ریزی شده و راحت برای زن ها تبدیل گردد. در گروه فیسبوک Women Who Travel نیز 140 هزار زن نه تنها نکات و تجربیات سفرشان را به اشتراک می گذارند، بلکه با یکدیگر دوست می شوند و همین موضوع گاهی اوقات باعث سفرهای گروهی آن ها به کشورهای خارجی می گردد.

غذا خوردن

امروزه تنها غذاخوردن رایج شده است. طبق گزارش اپلیکیشن Bookatable، طی سه سال گذشته، تعداد رزروهای میز انفرادی 38 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، بعضی رستوران ها به غذاخوری انفرادی اختصاص دارند، نظیر رستوران ژاپنی Ichiran که در سال 2004 فعالیت خود را در آمریکا شروع کرد و کاسه های رامن برنج را در اتاقک های تک نفره سرو می نماید تا بدون اینکه چیزی باعث حواس پرتی مهمانان گردد، با خیال راحت غذایشان را هورت بکشند.

در هر صورت پیداکردن رستورانی که بتوانید در آن راحت باشید، گاهی اوقات سخت است. اپلیکیشن رایگان Alix، رستوان های مناسب برای مسافران انفرادی زن را پیشنهاد می دهد که به وسیله مسافران زن مشابه تأیید و عواملی نظیر میزبانی گرم، محیط و از همه مهم تر، کیفیت غذا در نظر گرفته شده است. این اپلیکیشن در حال حاضر در لندن، نیویورک، سان فرانسیسکو و پاریس در دسترس است.

با وجود لذتی که در تنها خوردن وجود دارد؛ اما شاید گاهی اوقات دلتان بخواهد در کنار دیگران غذا بخورید. غذاخوردن با مردم محلی می تواند راهی میان بر برای کسب تجربه های فرهنگی باشد. گردشگران می توانند از اپلیکیشن EatWith استفاده نمایند که امکان غذاخوردن در خانه های محلی و کارگاه های تخصصی آشپزی را در بیش از 130 کشور دنیا فراهم می نماید. Airbnb Experiences نیز طیف گسترده ای از کلاس های آشپزی و غذاخوردن های گروهی را به مسافران زن پیشنهاد می دهد. اگر هم می خواهید خیال تان از بابت این اپلیکیشن ها راحت گردد، می توانید رتبه بندی و نظرات کاربران آن را مشاهده کنید.

امنیت سفر

وقتی در محل زندگی خود هستید، می دانید که چطور با حفظ ایمنی شخصی به فعالیت هایتان برسید؛ اما هنگام سفر در کشورهای خارجی باید اطلاعات لازم برای تأمین امنیت خودتان را داشته باشید که برای این منظور می توانید از اپلیکیشن های ردیاب جی پی اس بهره ببرید که موقعیت مکانی شما را ثبت نموده و در شرایط اضطراری، پیغام هایی را به خانواده یا مقامات ذی ربط ارسال می نماید. از میان این اپلکیشن ها می توان به TripWhistle اشاره نمود که مسافران زیادی آن را تأیید نموده اند و به 70 شماره اضطراری مختلف در سراسر دنیا متصل می گردد. علاوه بر این، مسافران را به خدمات اورژانس محلی متصل می نماید، به طوری که در زمان تماس با آن ها، موقعیت مسافر را در اختیار مقامات قرار می دهد.

گوگل مپ و واتس اپ یا اپلیکیشن های حمل ونقل نظیر اوبر و Lyft نیز امکان اشتراک موقعیت زنده مسافران را فراهم نموده اند و به این ترتیب دوستان این افراد (در صورتی که فرد مایل باشد) می توانند موقعیت مکانی آن ها را ردیابی نمایند. داشتن حس امنیت به شما شجاعت لازم را می دهد تا دل را به دریا بزنید و از منطقه امن محل زندگی تان فاصله بگیرید.

زبان

در سفر انفرادی، افراد برای برقراری ارتباط با دیگران با مشکل روبرو می شوند، چه در زمانی که می خواهند تاکسی بگیرند یا فقط قصد انتخاب غذا از روی منو را دارند و به همین علت احساس انزوا و تنهایی می نمایند. اینجا است که اهمیت اپلیکیشن های ترجمه تعیین می گردد. گوگل ترنسلیت گزینه خوبی برای چک کردن سریع کلمات است و در صورتی که با تلفظ کلمات مشکل داشته باشید، آن ها را بلند تلفظ می نماید. علاوه بر این، گوگل ترنسلیت گزینه ای به نام Tap to Translateروی تلفن همراه دارد که هر متنی را که روی صفحه تلفن همراه کاربران باشد، به سرعت ترجمه می نماید و برای ترجمه منوی رستوران ها و تابلوی موزه ها ایده آل است.

با اینکه اپلیکیشن های ترجمه در درک مقاصد خارجی به شما یاری می نمایند؛ اما این یادگیری زبان است که دید جامعی از آنجا در اختیارتان می گذارد. در واقع برترین راه برای یادگیری زبان، آشناشدن با فرهنگ های دیگر کشورها است؛ هرچند برای آموختن کلمات پایه هر زبان می توانید ازDuolingo بهره ببرید که اپلیکیشن رایگان تلفن همراه است و با بازی های یادگیری، امکان آشنایی با زبان های دیگر را فراهم نموده است. در این اپلیکیشن می توانید با موفقیت در هر مرحله، امتیاز خود را افزایش دهید و بر کلمات، عبارت ها و گرامر زبان موردنظرتان مسلط شوید.

اگر قصد سفر دارید، همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز مدرسه سما پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / cntraveler.com

به "زن ها برای سفر انفرادی به چه تجهیزاتی احتیاج دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زن ها برای سفر انفرادی به چه تجهیزاتی احتیاج دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید