روش جایگزین برای استخدام حسابدار مجتمع های مسکونی و تجاری

به گزارش مدرسه سما، یکی از چالش هایی که همیشه مدیران ساختمان در مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری با آن رو به رو هستند. مسئله مربوط به حسابداری ساختمان است، کاری که باید به طور صحیح و در نهایت دقت انجام گردد.استخدام یک حسابدار برای مجتمع مسکونی که امور مربوط به حساب و کتاب ساختمان را سروسامان دهد، کار عاقلانه ای می باشد.در این مقاله ما قصد داریم راه حلی جدا از استخدام شخصی برای حسابداری ساختمان به شما ارائه دهیم.اما قبل از این موضوع به بعضی از چالش ها و مواردی که در حسابداری ساختمان ممکن است پیش بیاید اشاره می کنیم.پس اگر شما هم در خصوص حسابداری مجتمع ساختمانی خود با چالش رو به رو شده اید و در پی راه حلی برای برطرف این موضوع هستید، تا انتهای مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

روش جایگزین برای استخدام حسابدار مجتمع های مسکونی و تجاری

چالش های مهم در حسابداری مجتمع مسکونی،تجاری، اداری

اصلی ترین چالشی که در حسابداری مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری با آن رو به رو هستیم ، مبحث محاسبه هزینه های جاری مجتمع می باشد که باید به تفکیک سر فصل های درآمدی و هزینه ای همانند آب ، برق ، گاز ، نگهبان ، تعمیرات و نگهداری ساختمان انجام شود.بعلاوه محاسبه هزینه ها ساختمان و مجتمع ها به تفکیک تعداد واحد ها ، نفرات ساکن در هر واحد ، مساحت زیر بنای هر واحد ، تفکیک مالکین و مستاجرین و بعلاوه تفکیک پر و یا خالی بودن یک واحد باید انجام شود.بنابراین در حسابداری مجتمع ها گزارش گیری های بسیار منظم و دقیق از هزینه ها و پرداختی ها موضوع بسیار مهمی است که باید به طور دقیق محاسبه و منظور شود.

روش جایگزین برای استخدام حسابدار چیست؟

شما می تواند برای انجام امور حسابداری مجتمع، شخصی را به عنوان حسابدار استخدام کنید و این امور را به آن بسپارید.اما انجام این کار می تواند پرداخت هزینه های اضافه باشد. شما می تواند به روش ساده تری و با صرفه هزینه های کمتری امور حسابداری ساختمان را انجام دهید. آن هم در نهایت سادگی و بدون داشتن هیچ اطلاعات تخصصی در این مورد.ساده ترین راه حل برای انجام حسابداری و حسابرسی مجتمع، استفاده از اپلیکیشن های حسابداری یا اپلیکیشتن های مدیریت ساختمانی است که در بخش حسابداری قوی هستند.

نرم افزارهای حسابداری باید چه ویژگی های شاخصی داشته باشند؟

  • 1.قابلیت تعریف کردن واحد های مسکونی ،تجاری، اداری به تفکیک تعداد نفرات
  • 2.قابلیت تعریف کردن واحدهای مسکونی،تجاری، اداری به تفکیک تملیکی یا استیجاری بودن
  • 3.قابلیت تعریف کردن واحدهای مسکونی،تجاری، اداری به تفکبک پر و خالی بودن واحد ها و بعلاوه مساحت هر واحد
  • 4.قابلیت تقسیم هزینه های ساختمان به تفکیک تعداد نفرات
  • 5.قابلیت تقسیم هزینه های ساختمان به تفکیک پر و خالی بودن واحد ها با تعیین درصد تقسیم
  • 6.قابلیت تقسیم هزینه های ساختمان به تفکیک مساحت
  • 7.قابلیت ارسال مقدار بدهی هر واحد به وسیله پیغام کوتاه (اس ام اس) یا اعلانات
  • 8.قابلیت گزارش کلیه هزینه های جاری ساختمان
  • 9.قابلیت مشاهده گزارش کل واریزی ساکنین
  • 10.قابلیت خروج کلیه گزارشات نرم افزار در قالب های word , excell و pdf

مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری

استفاده از نرم افزارهای حسابداری برای انجام حسابداری ساختمان و مجتمع ها می تواند یک راه حل خوب باشد و مزیت های زیادی نیز دارد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره نموده ایم:

1.صرفه جویی در زمان و هزینه

نرم افزارهای حسابداری و مدیریت ساختمان که در بخش حسابداری قوی هستند، می توانند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شوند و شما می توانید از زمان خود به برترین شکل ممکن بهره ببرید.ورودی داده ها به آن ها و پردازش داده ها در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و می توانید همه داده ها را به صورت یکجا وارد کنید.

2.گزارش گیری اتوماتیک

شما می توانید فرآیند گزارش گیری را به سادگی انجام دهید و بدهکاران و طلبکاران، سود و زیان، موجودی صندوق و… را گزارش گیری کنید و خطای احتاقتصادی را نیز کاهش دهید.بعلاوه با استفاده از نرم افزار حسابداری شما می توانید به طور مداوم عملکرد اقتصادی مجتمع را آنالیز کنید و خطاها را کاهش دهید.

3.کارکرد ساده

این نرم افزارهای این قابلیت را دارند تا شما بتوانید به ساده ترین حالت ممکن و بدون دانش خاصی از آن ها بهره ببرید و محاسبات خود را به طور دقیق و با کمترین خطای ممکن انجام دهید.

مهم ترین وظایف نرم افزارهای حسابداری و مدیریت ساختمان چیست؟

همانطور که در طول مقاله بارها به آن اشاره کردیم نرم افزار حسابداری ویژگی ها و توانایی های مختلفی دارند . اما به طور کلی یک نرم افزار حسابداری خوب که جامع و کامل باشد و بتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد باید این سه وظیفه را انجام دهد:

1.سیستم پرداخت قبوض داشته باشد

داشتن سیستم پرداخت قبوض، یکی از ویژگی هایی است که در ساده ترین حالت ممکن هر نرم افزار حسابداری باید داشته باشد. یک نرم افزار حسابداری باید پرداخت ها، اولویت بندیی های مربوط به پرداخت، تعیین کردن تاریخ پرداخت و … را انجام دهد.

2.سیستم محاسبه شارژ داشته باشد.

اصولا پرداخت شارژ در مجتمع های موضوع بسیار مهمی است. بنابراین داشتن سیستمی برای محاسبه شارژ به طور دقیق و تعیین شدن حق پرداختی هر واحد نیز موضوع مهمی است.

3.امنیت کافی داشته باشد.

از آنجایی که قرار است کلیه اطلاعات مربوط به ساختمان و مجتمع در اختیار این نرم افزار ها قرار گیرد بنابراین مطمئن بودن از نظر امنیتی نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که نباید آن را نادیده گرفت.

نرم افزار مدرسه سما؛ روش جایگزین برای استخدام حسابدار

شما می توانید از نرم افزار مدیریت ساختمان مدرسه سما، که یک نرم افزار جامع و کامل در زیمنه مدیریت ساختمان است بریا انجام کارهای حسابداری ساختمان بهره ببرید.استفاده کردن از نرم افزار مدرسه سما برای انجام امور حسابداری ساختمان مزایایی زیادی دارد. اول از این که چون به طور تخصصی در زمنیه مدیریت ساختمان است همه بخش هایی که در حسابداری ساختمان باید انجام شود در نظر گرفته شده و تعریف شده است.

شما می توانید ساختمان و واحد ها را تعریف کنید، شارژ ساختمان را محاسبه کنید، قبوض را به سادگی و به وسیله درگاه ایمن پرداخت کنید، صندوق را آنالیز کنید، گزارش گیری های اقتصادی را انجام دهید و تمامی موارد که در مقاله تعیین شده است را با نرم افزار مدیریت ساختمان مدرسه سما انجام دهید.جدا از این موضوع این نرم افزار از امنیت کافی برخوردار است و کاربران می توانند بدون هیچ نگرانی از آن استفاده نمایند.شما می توانید نرم افزار مدیریت ساختمانی مدرسه سما را برای انجام امور حسابداری ساختمان به وسیله لینک زیر دریافت کنید.

برای دانلود نرم افزار مدرسه سما کلیک کنید

بیشتر بخوانید :

حق و حقوق سرایدار ساختمان مسکونی

حسابداری مجتمع های تجاری و چالش های آن

منبع: هومتیک

به "روش جایگزین برای استخدام حسابدار مجتمع های مسکونی و تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش جایگزین برای استخدام حسابدار مجتمع های مسکونی و تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید