اینترپل در تعقیب کلاهبردار اینستاگرامی

به گزارش مدرسه سما، مرد شیاد که با وعده اقامت در اروپا و کانادا از طعمه هایش کلاهبرداری می نماید، با ردیابی های پلیس فتا در ترکیه شناسایی شد. متهم که در اینستاگرام طعمه هایش را شکار می نماید، تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفته است.

اینترپل در تعقیب کلاهبردار اینستاگرامی

به گزارش خبرنگار جام جم، چند ماه بود که موضوع مهاجرت برای ادامه کار و زندگی مثل خوره به جان زوج مشهدی افتاده بود. فکر می کردند با سفر به کانادا می توانند خیلی زود به آرزوهایشان برسند.

به چند شرکت مهاجرتی سرزده و هزینه های سفر خانواده سه نفره شان را پرس وجو نموده بودند، اما هرکدام مبلغی را می گفتند. خاتمه با شرکتی که در اینستاگرام فعالیت می کرد به توافق رسیدند. مدیر شرکت مهاجرتی به آنها گفته بود که برای فراهم کردن مقدمات اقامت شان در کانادا باید برای هر عضو خانواده 6000 دلار پرداخت نمایند.

این خانواده مشهدی هرچه طلا و سکه داشتند همراه بخشی از اموال شان را فروختند و 450میلیون تومان به وسیله یک صرافی آنلاین به حساب مدیر شرکت واریز کردند. قرار بود در مدت یک ماه کارهای اقامت شان انجام گردد اما بیش از یک ماه گذشت و هیچ خبری از مدیر شرکت نشد.

با آنالیز اینستاگرام متوجه بسته شدن صفحه این شرکت شدند. مدیر شرکت هم جوابگوی تماس هایش نبود بنابراین برای شکایت از مرد کلاهبردار چند روز پیش راهی پلیس فتای استان خراسان رضوی شدند. با شکایت پدر خانواده، تحقیقات پلیس فتا شروع شد.

این در حالی بود که در جریان تحقیقات بعدی، پلیس با چند شکایت دیگر هم روبه رو شد که متهم فراری آنها را نیز به بهانه مهاجرت به کانادا و اروپا به شیوه ای مشابه فریب داده و مبالغی کلان از آنها کلاهبرداری نموده است.

جست وجوها ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد متهم فراری در یکی از شهرهای ترکیه به سر می برد و از آنجا سر مردم کلاه گذاشته است.

با شناسایی هویت او مکاتبات بین المللی پلیس ایران با پلیس بین الملل ترکیه انجام گرفت تا با دستگیری کلاهبردار فراری او را برای ادامه تحقیقات به ایران تحویل دهند.

منبع: جام جم آنلاین

به "اینترپل در تعقیب کلاهبردار اینستاگرامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترپل در تعقیب کلاهبردار اینستاگرامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید