سال جاری با تمرکزگرایی از اتلاف منابع شهرداری جلوگیری شده است، آماده باش برای روزهای برفی

به گزارش مدرسه سما، خبرگزاری خبرنگاران- معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آخرین شرایط ماشین آلات برف روبی و پسماند و فعالیت های این سازمان در سیل کنارک توضیحاتی ارائه کرد.

سال جاری با تمرکزگرایی از اتلاف منابع شهرداری جلوگیری شده است، آماده باش برای روزهای برفی

علیرضا رباطی درباره شرایط تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برابر رویه هر ساله که ماشین آلات برف روبی در منطقه ها 22 گانه فعالیت می نمایند، سال جاری نیز این فعالیت ها با 306 دستگاه انجام می گردد. سال گذشته جمعا 228 ماشین داشتیم که 20 دستگاه آن اجاره ای بود و در واقع 208 دستگاه متعلق به سازمان پسماند بود. سال جاری با خریداری، اورهال کردن بخشی از ماشین ها و بهسازی و بازسازی ماشین آلات و ایجاد کاربری مکانیزه برای ماشین های نمک پاش تعداد این ماشین آلات به 306 مورد رسیده است.

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه نمود: دو نوع ماشین در پسماند وجود دارد، ماشین های مکانیزه و ماشین های عمومی که سال جاری ماشین های عمومی نیز مکانیزه شدند. مثلا در قسمت جلوی کامیون ها تیغه برف روب نصب کردیم یا ماشین های غلتان که در روزهای عادی سرشاخه ها و زباله های سبک ازجمله دورریزها در میادین میوه و تره بار را حمل می نمایند، در ایام برف روبی نمک پاش مکانیزه به آنها نصب می گردد و درواقع چندمنظوره هستند.

رباطی ادامه داد: این ماشین ها را با اولویت 8 منطقه برف گیر تهران یعنی منطقه ها 1، 2، 3، 4، 5، 6، 21 و 22 تقسیم بندی کردیم. با توجه به هشدارهای زرد، نارنجی و قرمز هواشناسی که صادر می گردد نیروهای سازمان به صورت آماده باش درمی آیند. به عنوان مثال با توجه به بارش های این هفته نیروها تا چهارشنبه مورخ 1400/10/29 به صورت آماده باش در آمده اند.همه تمهیدات از سوخت رسانی ماشین ها گرفته تا امکانات موردنیاز برای نیروها نیز در نظر گرفته شده است و با مدیریت منطقه ها و پشتیبانی سازمان مدیریت پسماند کار برف روبی انجام می گردد.

او اضافه نمود: کار ویژه ای که سال جاری در راستای جلوگیری از اتلاف منابع شهرداری اجرا شده این است که در سال های گذشته منطقه ها تعدادی خودرو و تجهیزات برف روبی اجاره می کردند اما سال جاری با تمرکزی که ایجاد کردیم توانستیم از اتلاف منابع شهرداری و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری کنیم.

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره هزینه ها برای برف روبی هم شرح داد: قرارداد پشتیبانی ماشین های تخصصی برف روبی 11میلیارد و 285میلیون تومان است و استفاده از 306 دستگاه موجود در سطح شهر در 4ماه سرد سال در منطقه ها مختلف مدیریت می گردد.

رباطی یادآور شد: بابت همه ماشین آلات یعنی کل 306 دستگاه که مدیریت راهبری و تعمیر و نگهداری آن به پیمانکار سپرده شده حدود 11میلیارد تومان هزینه شده است.ا

و در انتها در مورد یاری رسانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سیل اخیر در کنارک عنوان نمود: 4 دستگاه ماشین آلات به منطقه ها سیل زده کنارک شامل دو دستگاه لایروبی نو که هم مکنده و هم واترجت قوی دارد و انسداد شاهراه آب رو را برطرف می نماید، اعزام کردیم که در حال حاضر نیز در حال لایروبی شهر به صورت زیرساختی هستند و با این اقدامات، کنارک تا سال آینده مشکل لایروبی پیدا نمی نماید.

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه از زمان آغاز سیل نیروها و ماشین آلات به منطقه ها سیل زده اعزام شدند و به صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند، گفت: بعلاوه دو دستگاه زباله کش به کنارک اعزام کردیم که زباله های شهر و حوالی آن را بارگیری می نمایند و پس از تکمیل اقدامات، همه این دستگاه ها به شهرداری تهران بازگردانده می شوند. این اقدامات نیز در سقف اعتبارات سازمان دیده شده و هزینه مازادی برای شهرداری تهران نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سال جاری با تمرکزگرایی از اتلاف منابع شهرداری جلوگیری شده است، آماده باش برای روزهای برفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری با تمرکزگرایی از اتلاف منابع شهرداری جلوگیری شده است، آماده باش برای روزهای برفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید