اعتماد عمومی به دولت های اقتدارگرا بیشتر از دولت های دموکرات است

به گزارش مدرسه سما، بر اساس نتایج یک مطالعه دنیای، اعتماد عمومی به دولت های اداره کننده دموکراسی های دنیا از بابت مدیریت این دولت ها در قبال همه گیری و غالب بودن بدبینی مالی، رکورد جدیدی در کاهش را ثبت نموده است.

اعتماد عمومی به دولت های اقتدارگرا بیشتر از دولت های دموکرات است

به گزارش مدرسه سما، به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت موسوم به سنجشگر اعتماد ادلمان بالغ بر دو دهه است که از هزاران تن از مردم در زمینه اعتمادشان به دولت ها، رسانه ها، شرکت های تجاری و سازمان های غیر دولتی در کشورهایشان نظرخواهی نموده و در نظرسنجی اخیرش متوجه افزایش درصد تایید در چندین کشور اقتدارگرای دنیا به ویژه چین شده است.

این نظرخواهی تعیین نموده که کسب و کارها، به لطف نقش آفرینی در توسعه واکسن ها و تطبیق دهی مکان های کار و رویه های خرده فروشی توانسته اند سطح بالایی از اعتماد را در سطح دنیای حفظ نمایند، هر چند که ملاحظاتی را در قبال تعهد به عدالت اجتماعی نشان داده اند.

ریچارد ادلمان که گروه تحت امرش نتایج مطالعه از 36000 جوابگوی اهل 28 کشور در بازه یکم تا بیست و چهارم نوامبر گذشته را منتشر ساخت، گفت: ما واقعا شاهد سقوط اعتماد به دموکراسی ها بوده ایم.

او با اشاره به وجود سطح بالای نگرانی درباره از دست رفتن مشاغل در رابطه با همه گیری یا اتوماسیون گفت: همه چیز به این مساله بر می شود که آیا شما احساس اطمینان به لحاظ مالی دارید؟

بزرگ ترین بازنده ها در زمینه اعتماد عمومی در سال گذشته میلادی نهادها در آلمان بودند که با کاهشی هفت درصدی مقدار اعتماد به آنها به 46 درصد رسید، در حالی که بعد از آن استرالیا با تجربه کاهش شش درصدی و ثبت رقم 53 درصد، هلند با تجربه کاهش شش درصدی و ثبت رقم 57 درصد، کره جنوبی با تجربه کاهش پنج درصدی و ثبت رقم 42 درصد و آمریکا با تجربه کاهش پنج درصدی و ثبت رقم 43 درصد قرار داشتند.

متقابلا اعتماد عمومی به نهادها در چین با افزایشی 11 درصدی نسبت به نظرسنجی قبلی رقم 83 درصد را ثبت کرد و در ادامه امارات متحده عربی با تجربه افزایش 9 درصدی رقم 66 درصد و تایلند نیز با تجربه افزایش پنج درصدی نسبت به نظرسنجی قبلی، رقم 66 درصد را ثبت کرد.

این مطالعه نشان داد، مشوق های چند تریلیون دلاری ثروتمندترین کشورهای دنیا برای حمایت از اقتصادهایشان در طول همه گیری نتوانسته اند احساس اطمینان را تزریق نمایند.

در ژاپن تنها 15 درصد از مردم معتقد بودند که آنها و خانواده هایشان بعد از یک دوره پنج ساله شرایطی بهتر خواهند داشت و بیشتر دیگر به اصطلاح دموکراسی ها در ارتباط با همین سوال درصد تایید بین 20-40 درصد را ثبت کردند. اما در چین حدود دو سوم جوابگویان نسبت به اقبال مالی خود خوش بین بودند و 80 درصد هندی ها هم معتقد بودند که بعد از پنج سال شرایطی بهتر خواهند داشت.

در ادلمان، بالا رفتن سطح اعتماد عمومی در چین، نه تنها مرتبط با تلقی های مالی بلکه بعلاوه مرتبط با بالا رفتن احساس پیش بینی پذیری درباره سیاست های چین تعیینا در ارتباط با همه گیری بوده است.

وی اضافه نمود: فکر می کنم در این مورد یک انسجام بین آنچه اجرا شده و آنچه گفته شده وجود دارد. آنها به عنوان مثال در قبال کووید شرایط بهتری داشته اند.

نتایج این مطالعه ادلمان در راستای یافته های مربوط به سال های اخیر از بابت افزایش ناخرسندی از سرمایه داری، رهبران سیاسی و رسانه ها بوده است.

نگرانی ها درباره موضوع اخبار دروغ رکورد جدیدی در افزایش را ثبت نموده و سه چهارم جوابگویان در سطح دنیا نگران استفاده تسلیحاتی از این مساله هستند. در حوزه دغدغه های اجتماعی هم، مساله تغییرات آب و هوایی اکنون به عنوان یک نگرانی بزرگ در پشت سر مساله از بین رفتن شغل قرار گرفته است.

رهبران کسب و کارها همچنان با فشار بالای توقع ها روبرو هستند و بیشتریت قاطعی گفتند که طبق باورها و ارزش هایشان اقدام به خریداری کالاها، پذیرفتن پیشنهادات شغلی و سرمایه گذاری در کسب و کارها نموده اند. حدود دو پنجم جوابگویان با این حال گفتند که از نظرشان، کسب و کارها کوشش کافی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی، نابرابری مالی و مهارت آموزی مجدد نیروی کار انجام نمی دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتماد عمومی به دولت های اقتدارگرا بیشتر از دولت های دموکرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد عمومی به دولت های اقتدارگرا بیشتر از دولت های دموکرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید