اسلو پایتخت نروژ

به گزارش مدرسه سما، اسلو پایتخت پرهیاهوی نروژ، شهر تاریخ و هنر با چشم اندازهای زیبا، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای سفر است. مسیرهای طبیعت گردی و پیاده روی، دوچرخه سواری، کوهستان های پر ابهت مخصوص اسکی، دریاچه های بی نظیر برای قایق رانی، بناهای تاریخی متحیر کننده و… همه و همه در این شهر رویایی قرار دارند و به زیبایی های آن افزوده اند.

اسلو پایتخت نروژ

از نظر آب و هوایی شهر اسلو نروژ به خاطر وجود جریان گلف استریم، آب و هوای معتدلی دارد و نسبت به سایر شهرهایی که در عرض جغرافیایی یکسان قرار دارند، ملایم تر است. افراد بسیاری فکر می کنند که اسلو یک مقصد زمستانی است در حالی که این گونه نیست و این شهر بیشتر یک مقصد تابستانی محسوب می شود. در روزهای تابستان، قایق ها در آبدره های اسلو به گشت و گذار مشغولند و پارک ها پر از گردشگرانی است که مشغول تفریح و استراحت هستند.

موزه کشتی ها و وایکینگ ها در اسلو

موزه کشتی ها و وایکینگ ها یکی از جاذبه های تاریخی اسلو نروژ محسوب می شود. حدود یک قرن پیش باستان شناسان طی یافته های خود در محوطه اوسبرگ فیور یک کشتی دفن شده از وایکینگ ها را پیدا کردند که درون آن جسد دو زن قرار داشت. این کشتی آنقدر سالم و دست نخورده بود که تمام اجزای آن را بازسازی کردند و در این موزه به نمایش گذاشتند. در این موزه کشتی های قدیمی نگه داری می شود که بسیار شبیه به کشتی های کارتونی هستند.

ساختمان اپرای اسلو

ساختمان اپرا بزرگترین بنای فرهنگی و سالن موسیقی در نروژ است که در محله بیورویکا در مرکز شهر اسلو واقع شده است. این ساختمان از سنگ مرمر و گرانیت سفید ساخته شده و توانسته جایزه فستیوال معماری جهانی در بارسلونا را نیز کسب کند. در روبه روی این ساختمان یک خلیج زیبا واقع شده و این ساختمان با جلوه زیبای خود در این خلیج خود نمایی می کند. زمانی که از خشکی به این ساختمان می نگری همانند یک کوه یخی بزرگ و غول آسا به نظر می رسد.

اسلو سیتی

این مرکز خرید یکی از پرازدحام ترین و بزرگترین مراکز خرید پایتخت نروژ می باشد و در نزدیکی فرودگاه و ایستگاه قطار این شهر واقع شده است. در تعداد زیادی از طبقات اسلو سیتی مغازه های تخصصی متفاوت و رستوران های متنوع وجود دارند و به همین دلیل در راهروهای این مرکز خرید مردم بسیاری در حال رفت و آمد هستند.

در این ویدئو شما را با حال و هوای این شهر بیشتر آشنا خواهیم کرد:

منبع: ساعت پرواز قرن

به "اسلو پایتخت نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلو پایتخت نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید