ابتلای 6 عضو کارزار ترامپ به کرونا؛ استقبال سرد از تجمع انتخاباتی تالسا و ماسک نزدن حاضران

به گزارش مدرسه سما، شبکه ان بی سی نیوز در گزارشی ضمن انتقاد از ماسک نزدن حاضران در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ در تالسا، از ابتلای 6 نفر از اعضای کارزار او به ویروس کرونا اطلاع داد.

ابتلای 6 عضو کارزار ترامپ به کرونا؛ استقبال سرد از تجمع انتخاباتی تالسا و ماسک نزدن حاضران

به گزارش گروه بین الملل مدرسه سما، به دنبال برگزاری اولین تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ بعد از شدت دریافت شیوع ویروس کرونا در آمریکا، رسانه آمریکایی از بی توجهی به مقررات فاصله گذاری در تجمع انتخاباتی در تالسا و همچنین شرایط وخیم این شهر از منظور ابتلا به کرونا اطلاع داد.

طبق گزارش ان بی سی نیوز در تجمع انتخاباتی شهر تالسا ایالت اوکلاهاما هیچ گونه فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام نشد.

این رسانه گزارش داد، به رغم وجود جایگاه های خالی در تجمع تالسا، تعداد کمی از حاضران ماسک زده و بسیاری از افراد هم درباره ویروس کرونا تردید داشتند.

بنا بر این گزارش، در تجمع انتخاباتی روز شنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که هزاران نفر حضور داشتند، تعداد کمی از حامیان رئیس جمهور ماسک زدند در حالی که حاضران دوشادوش هم قرار داشتند.

به گفته باربارا باکاری 59 ساله اهل تالسا به ان بی سی نیوز گفت، سازمان دهندگان این تجمع انتخاباتی از شرکت نمایندگان خواسته بودند قبل از ورود ماسک بزنند اما آزاد هستند وقتی درون محل تجمع مستقر شدند ماسک هایشان را بردارند.

باکاری که از حامیان ترامپ است، اضافه نمود: به نظر من مرکز پیشگیری از بیماری ها (آمریکا) و دموکرات ها دارند بر آتش ویروس می دمند من می دانم که (کرونا) یک موضوع واقعی است اما فکر می کنم آنها دارند موضوع را منحرف می نمایند. مطمئن نیستم ماسک ها اصلا بتوانند از شما حفاظت نمایند.

به نوشته ان بی سی نیوز، در صف جلوی محل تجمع حاضران در تجمع انتخاباتی تالسا ماسک نزده بودند و تعداد معدودی از افراد در ردیف های عقب ماسک زدند.

این رسانه ادامه داد: ترامپ، کاخ سفید و کارزار انتخاباتی رئیس جمهور به خاطر برگزاری یک نشست انتخاباتی در فضای بسته در تالسا مورد نقدها قرار گرفته است.

تجمع انتخاباتی ترامپ در تالسا

طبق گزارش ان بی سی نیوز، کارزار انتخاباتی ترامپ از همه شرکت نمایندگان در تجمع انتخاباتی تالسا خواستند سندی دیجیتالی را امضا نمایند که طبق آن، رئیس جمهور و کارزار او درقبال بیمار شدن شرکت نمایندگان در تجمع هیچ مسئولیتی ندارند.

اداره بهداشت ایالت اوکلاهاما روز شنبه بیش از 300 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داد و شمار کل مبتلایان از رقم 10 هزار تن گذشت و 368 نفر هم جان باختند.

طبق گزارش ها، شهرستان تالسا که تجمع انتخاباتی ترامپ برگزار گردید هم از نظر تعداد مبتلایان و هم قربانیان شرایط بدی در قیاس با دیگر نقاط ایالت اوکلاهاما دارد.

دکتر آنتونی فائوچی و دکتر دبرا برکس دو عضو ارشد کارگروه کاخ سفید مقابله با ویروس کرونا هفته گذشته درباره برقرای ایمنی تجمع انتخاباتی در تالسا با توجه به افزایش شیوع کرونا ابراز نگرانی کردند.

شش تن از اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ که روزهای اخیر برای برقراری مقدمات برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ به تالسا آمده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شدند.

این خبر را کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه ای رسما خاطرنشان کرد و البته اطلاع داد که این اعضا در تجمع تالسا حضور نیافتند.

تجمع انتخاباتی ترامپ در تالسا اولین کارزار رئیس جمهور آمریکا از دوم مارس بود.

تیم مورتا سخنگوی کارزار ترامپ درباره تجمع تالسا گفت: همانطور که قبلا اعلام شد، از همه حاضران در تجمع تست تب گرفته شد.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی خود در تجمع انتخاباتی تالسا خواهان بازگشایی مدارس در فصل پاییز شد و مدعی شد که دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور، افزایش میزان تست کرونا بود؛ ادعایی که ان بی سی نیوز آن را ادعایی نادرست خواند.

برگزاری تظاهرات معترضان به تبعیض و خشونت های نژادی در آمریکا در تالسا و حضور کم طرفداران ترامپ در تجمع رئیس جمهور این کشور در تالسا، یکی دیگر از حاشیه های این تجمع بود.

صدها نفر از حامیان جنبش جان سیاهان اهمیت دارد به رغم حضور سنگین نیروهای امنیتی و نظامی در خیابان های تالسا، در این شهر تجمع اعتراضی ترتیب دادند. معترضان به دلیل موانع ایجاد شده فلزی در مناطق مجاور محل برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ و همچنین حضور نیروهای امنیت نتوانستند خود را به محل تجمع برسانند.

نیروهای امنیتی آمریکا در تالسا تعدادی از معترضان را که علیه ترامپ و حامیان او شعار می دادند، دستگیر کردند.

تظاهرات معترضان در تالسا و همچنین عدم استقبال طرفداران ترامپ از حضور در تجمع انتخاباتی او در این شهر آمریکا سبب شد کارزار او سخنرانی ویژه ترامپ و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برای حاضران در بیرون محوطه محل برگزاری تجمع را لغو کند.

ترامپ و کارزار او در توجیه چرایی عدم استقبال مورد انتظار طرفداران از تجمع رئیس جمهور آمریکا در تالسا خاطرنشان کردند، جنجال های رسانه ها درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا در تالسا و همچنین حضور معترضان را مقصر این موضوع معرفی کردند.

ترامپ در جریان سخنرانی خود در این تجمع با اشاره به حضور معترضان در تالسا، آنها را افرادی بسیار بد توصیف کرد و مدعی شد که آنها دارند کارهای بسیار بدی می نمایند.

برد پارسکیل یکی از اعضای ارشد کارزار ترامپ در پیاتیم توییتری درباره تجمع تالسا مدعی شد: معترضان تندرو که تحت تاثیر یک هفته پوشش خبری آخرالزمانی قرار دریافتد، در کار تجمع حامیان دونالد ترامپ اخلال کردند. آنها حتی از ورود افراد ممانعت کردند. با این حال، هزاران نفر آمدند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ابتلای 6 عضو کارزار ترامپ به کرونا؛ استقبال سرد از تجمع انتخاباتی تالسا و ماسک نزدن حاضران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 6 عضو کارزار ترامپ به کرونا؛ استقبال سرد از تجمع انتخاباتی تالسا و ماسک نزدن حاضران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید