گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان

به گزارش مدرسه سما، روسای جمهور قرقیزستان و ترکیه به مناسبت سومین سالگرد روابط دو کشور به صورت تلفنی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان

به گزارش گروه سیاسی مدرسه سما، روسای جمهور قرقیزستان و ترکیه به مناسبت سومین سالگرد روابط دو کشور به صورت تلفنی با یکدیگر مصاحبه کردند.

سادیر جباراف رئیس جمهور قرقیزستان با خرسندی خاطر نشان کرد که ترکیه اولین کشوری است که استقلال این کشور را به رسمیت شناخته و روابط دیپلماتیک برقرار نموده و سفارت خود را در بیشکک افتتاح نموده است.

جباراف گفت: ترکیه برای ما یک کشور برادر و یک دوست قابل اعتماد و یک شریک آزمایش شده است، از این رو قرقیزستان برای روابط با ترکیه اهمیت ویژه ای قائل است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به نوبه خود تاکید نمود: از زمانی که روابط دو کشور در سطح مشارکت استراتژیک است در حدود 10 سال می گذرد.

وی در این راستا پیشنهاد کرد کوشش های متقابل بر اجرای توافق های حاصل از نشست شورای عالی همکاری های راهبردی در ژوئن 2021 متمرکز گردد.

شایان ذکر است که رئیس ترکیه در این مصاحبه قصد خود را برای سفر به قرقیزستان برای شرکت در نشست بعدی این شورا در سال 2022 ابراز کرد.

گفته می گردد که رئیس جمهور ترکیه در سال 2022 به عنوان بخشی از شرکت در نشست شورای عالی همکاری های استراتژیک به قرقیزستان سفر خواهد نمود.

یاد آوری می گردد که ترکیه یکی از اولین کشور هایی است که پس از استقلال در 31 اوت 1991 با قرقیزستان روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور قرقیزستان با اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید