دریاچه الیمالات ، آبگیری در آغوش درختان

به گزارش مدرسه سما، جاده منتهی به دریاچه طوری جادوی تان می نماید که دل تان می خواهد این جهت ساعت ها طول بکشد تا در کنار حصار قدبرافراشته درختان و هجوم اکسیژن، لذت طبیعت گردی را تجربه کنید. برای رفتن به دل آرامش جنگل و دریاچه زمردی اش با خبرنگاران همراه شوید.

دریاچه الیمالات ، آبگیری در آغوش درختان

جاده ای رویایی که شما را به دریاچه الیمالاتمی رساند

وقتی که در جاده چمستان به سمت نور در حرکت هستید، یک فرعی را در بین راه می بینید که راستا منتهی به دریایچه الیمالات است. جذابیت این راستا خود چیزی کم از دلنشینی دریاچه ندارد و به محض ورود، شما را وارد دنیایی دیگر می نماید. تونلی دراز و طویل که دیواری عظیمی از درختان سر به فلک کشیده دارد و هوای ناب آن سرشار از اکسیژن خالص است. خورشید مصرانه کوشش به تابیدن می نماید و نور ظریفش، بالاخره دریچه کوچکی از بین شاخه ها می یابد تا زیبایی جنگل را کامل کند.

اگر گوش به سکوت این جاده جنگلی بسپارید و کمی آهسته برانید، حتماً صدای ناب طبیعت را که مملو از آوای یواشکی حیوانات و چکیدن قطره های شبنم است، می شنوید. در تمام راستا تا می توانید حریصانه اکسیژن هوا را ببلعید. بوی ناب خاک خیس خورده و برگ های تازه جنگلی سرمست تان می نماید و به شما حسی سرشار از نشاط می بخشد. این جاده دلچسب، آغاز جادوی الیمالات است که برای پیمودن و تمام کردنش هیچ عجله ای نخواهید داشت و از کند پیش رفتن در آن حسابی لذت خواهید برد.

زمردی که در دل جنگل منتظرتان است

به انتهای راستا که کم کم نزدیک شوید، قابی از دریاچه و انبوه درختان دور تا دورش، به آرامی پیش روی چشم تان پدیدار می گردد. وقتش رسیده که از ماشین پیاده شوید و لذت باقی راستا را پیاده تجربه کنید. اکنون فضایی کاریزماتیک از انبوه درختان، طراوت آب و هجوم اکسیژن منتظرتان است. در یک سمت، سد خاکی الیمالات مشهود است و در سمت دیگر دریاچه حاصل آن هم، در آغوش درختان و سرسبزی وسیعی جا خوش نموده است.

خودتان را به کنار دریاچه برسانید و از صدای طبیعت لذت ببرید. خوب که گوش کنید صدای قورباغه ها هم شنیدنی و لذت بخش است. کنار دریاچه حسابی پیاده روی کنید و قسمت های بکر و ژوراسیک جنگل را که در حاشیه این آبگیر خودنمایی می نماید، ذره ذره کشف کنید. کنار دریاچه جاهای بکری وجود دارد که درخت های تنومندی آن را قاب گرفته اند و حیف است که در لنز دوربین تان ثبت نگردد. تمام گوشه به گوشه این جنگل و دریاچه اش، پر از سوژه های زیبای عکاسی است.

بعد از این که از راستا رفته را برگشتید، حتماً قایق سواری در دل آب های الیمالات را تجربه کنید. قایق سواری در این دریاچه آرامشی لذت بخش دارد که حسابی روح تان را جلا می دهد. بایدآرام آرام در این دریاچه پیش بروید و از هوای دلچسب و لمس قطره های بارانی که نم نم و یواشکی به دریاچه می پیوندند، غرق لذت شوید. اگر اهل ماهیگیری هستید و صبوری از ویژگی های شماست، حتماً لوازم ماهیگیری تان را با خودتان بیاورید، این جا برای ماهیگیری جای فوق العاده ای است.

یک اقامت جنگلی

اگر اهل ماندن در جنگل هستید، از امکاناتی که در این جنگل برای مسافران در نظر گرفته شده بهره ببرید و لذت خوابیدن در آغوش طبیعت را تجربه کنید. می توانید از آلاچیق ها، اقامتگاه های اطراف و محل هایی که مخصوص چادر زدن در این منطقه است، بهره ببرید و شب را در جنگل سپری کنید. در هوای خنک جنگلی و سکوت ناب شب، حسابی لذت ببرید و همراه داشتن پتو یا کیسه خواب را هم نباید فراموش کنید. برای صبحانه هم می توانید در رستوران های کلبه ای و جنگلی کنار دریاچه، آش گرم و نیمروی خوشمزه بخورید و طعمش را با خنکی اول صبح، دلچسب تر کنید.

اگر مسافر نور شدید حتماً جنگل و دریاچه الیمالات را تجربه کنید. این جنگل یکی از بکرترین منطقه ها شمالی است که تا مدت ها در فکر تان خواهد ماند. ما مدرسه سما ی ها منتظریم تا نظر شما را در خصوص این منطقه سرسبز زیبا بدانیم.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "دریاچه الیمالات ، آبگیری در آغوش درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه الیمالات ، آبگیری در آغوش درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید