خبرنگاران 56 درصد از مساحت استان زنجان جزو اراضی ملی است

به گزارش مدرسه سما، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 56 درصد از مساحت کل این استان جزو اراضی ملی است و با توجه اهمیت حفظ این منابع اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای آن در نظر گرفته شده است.

خبرنگاران 56 درصد از مساحت استان زنجان جزو اراضی ملی است

خلیل آقاجانلو روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار مدرسه سما، اضافه کرد: کاهش خسارت های ناشی از سیل، افزایش سفره های آب زیر زمینی و تقویت آن، افزایش پوشش گیاهی و کاهش فرسایش خاک از جمله اثرات مثبت استفاده از روش های بیولوژیکی و مکانیکی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری موجب بهبود شرایط معیشتی حوزه نشینان شده است یادآورشد: این امر در روستاها با استقبال روستائیان نیز همراه بوده است.

آقاجانلو در ادامه با بیان اینکه پرژه آبخوانداری چهره آباد یکی از بزرگترین پروژه های آبخوانداری در کشور است گفت: در حال حاضر این طرح 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی همچنین به توزیع سالانه 300 هزار تا 500 هزار اصله نهال در استان اشاره کرد و اضافه کرد: امسال نیز حدود 300 هکتار جنگلکاری طبیعی در ارتفاعات شهرستان های زنجان و طارم اجرا شده است.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین به اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: از سال 1397 تا به امروز در این حوزه اقدامات مثبتی اجرا شده است و قرار است تا پایان سال مالی 1399، اجرای این طرح به پایان برسد.

وی تاکید کرد: تا سال 1396 کاداستر اراضی ملی و رفع تداخلات در 126 هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده بود که طبق برنامه ریزی های اجرا شده تا پایان سال مالی 1399 به یک میلیون و 100 هزار هکتار خواهد رسید.

آقاجانلو با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات مثبتی در راستای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی استان توسط یگان حفاظت اداره کل اجرا شده است، گفت: در 10 ماهه امسال در 96 فقره به مساحت 454 هکتار اجرای احکام اجرا شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 100 درصد و از نظر مساحت نیز 300 درصد رشد داشته است.

توزیع بیش از 200 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری استان زنجان نیز توسعه فضای سبز را به عنوان یکی از ضرورت ها در این بخش مطرح نمود و گفت: طی هفته منابع طبیعی امسال 200 هزار اصله نهال جنگلی و فضای سبز در استان توزیع خواهد شد.

مجید معانی هدف از توزیع نهال را بالابردن فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز اعلام نمود و گفت: افرا، زبان گنجشک، سرو خمره ای، سرو نقره ای، داغداغان، کاتالپا، عرعر، سنجد، بادام، صنوبر و... از جمله نهال های آماده توزیع در استان است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 56 درصد از مساحت استان زنجان جزو اراضی ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 56 درصد از مساحت استان زنجان جزو اراضی ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید