حضرتی: نمی دانم چرا برای استخر سختگیری می شود؟، شرایط آغاز اردوها در آزادی مهیاست

به گزارش مدرسه سما، مربی آکادمی تیم ملی شنا گفت: نمی دانم چرا این قدر برای استخر سختگیری می کنند، اگر سختگیری به خاطر رختکن و دوش باشد که این فضاها در همه باشگاه های بدنسازی و ایروبیک هم وجود دارد.

حضرتی: نمی دانم چرا برای استخر سختگیری می شود؟، شرایط آغاز اردوها در آزادی مهیاست

خشایار حضرتی در گفت و گو با مدرسه سما، در مورد شروع نشدن اردوهای تیم ملی شنا، اظهار کرد: قرار بود اردوهای تیم ملی از این هفته شروع شود اما هنوز که خبری نیست. قرار بود قبل از آن مربیان و ملی پوشان تست کرونا بدهند ولی فعلا که انجام نشده است. منتظر موافقت فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا هستیم، البته با این موضوع ضمنی موافقت شده اما باید فرایند اداری آن طی شود. امیدوارم که زودتر این مجوز صادر شود اما تا ما تست کرونا ندهیم قطعا هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

وی در مورد شرایط ملی پوشان در مدت 4 ماه تعطیلی استخرها گفت: ملی پوشان ما مدت زیادی است که تمرین نداشته اند. در این مدت تمرینات بیرون از آب را جست و گریخته انجام داده اند، مدتی دلسرد شدن و رها کردن و دوباره شروع کرده اند. چون ورزش ما در آب است با سایر رشته ها فرق دارد. باید ورزشکاران وارد آب شوند، هرچقدر فاصله بیشتر شود آماده سازی تاخیر می افتد. باید ببنیم کی مجوز می دهند.

حضرتی در ادامه در مورد شرایط موجود در استخرها اضافه نمود: باید به هر حال ملی پوشان وارد استخر شوند، فکر نمی کنم در استخر آزادی 50 متر با آن حجم فضا و تهویه مسئله ای ایجاد شود. شرایط استخر آزادی برای 5 تا 20 نفر مسئله ای ایجاد نخواهد کرد. تعداد ملی پوشان محدود و کنترل کردنشان هم راحت است. می دانیم که کجا رفتن و در چه شرایطی بودند. هر روز هم شرایط آن ها چک می شود. در این شرایط می توان خیلی راحت ملی پوشان را کنترل و تمرینات را شروع کرد، اما هنوز مجوزی داده نشده است. استخر آزادی 10 لاین متفاوت دارد و خیلی راحت ملی پوشان با فاصله می توانند شنا کنند. کلا شرایط برای شنا کردن در استخر آزادی مهیا است.

مربی تیم ملی شنا مدعی شد که محیط استخر نسبت به خیلی از رشته ها مساعدتر است و اضافه نمود: نمی دانم چرا اینقدر برای استخر سختگیری می کنند. اگر سخت گیری به خاطر رختکن و دوش باشد که این فضاها در همه باشگاه های بدنسازی و ایروبیک وجود دارد. این فضاها برای همه رشته ها مشترک است. داخل آب هم که کلر دارد و مدام گفته می شود دست ها را با آب، وایتکس، الکل و ... ضد عفونی کنیم، این ها در استخر هم وجود دارد. من فکر می کنم استخر نسبت به خیلی از رشته ها که باید به توپ، میله، یا وسیله ورزشی دست زد شرایط بهتر است. رختکن هم که در همه رشته های ورزشی مشترک است و شرایط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا تمرینات را برای تیم های ملی شان شروع و استخرهای روباز را حتی زودتر از فضاهای ورزشی دیگر نیز فعال کرده اند. هلند، امریکا، روسیه، آلمان و استرالیا همه به صورت قرنطینه تمریناتشان را شروع کرده اند اما من نمی دانم چرا ما هنوز درگیر موضوع استخر هستیم، در حالی که در خیلی از جاهای دیگر در کل شهر موضوع را رعایت نمی کنیم.

وی در مورد استفاده از خوابگاه نیز گفت: خوابگاه کمیته ملی المپیک تعطیل است و کسی از آن استفاده نمی کند. البته به عقیده من حتی استفاده از خوابگاه نیز با حفظ پروتکل های بهداشتی مسئله ای ایجاد نخواهد کرد. خیلی از هتل ها باز شده و عموم مردم در شهرهایی مثل کیش و ... از آن ها استفاده می کنند. خوابگاه ها متفاوت از هتل ها که نیستند، حتی اتاق ها در خوابگاه ماه ها در اختیار یک نفر است اما در هتل ها مردم جا به جا می شوند. خیلی راحت با حفظ پروتکل های بهداشتی و استفاده از تب سنج همه چیز را می توان کنترل کرد. ورزشکارها هم دوست ندارند کرونا بگیرند و چندین ماه یا چندین سال با مسائل حاد تنفسی روبه رو شوند.

وی در خاتمه گفت: افرادی که به صورت حاد کرونا گرفته اند بعد از مدت ها هنوز به راحتی نمی توانند حرف بزنند و یا فعالیت خود را انجام دهند. در این شرایط مطمئنا ورزشکارها بسیار رعایت خواهند کرد. تیم ملی روسیه در یک تیم هستند و همه در خوابگاه هستند و نمی توانند از محدوده مشخصه عبور کنند. مربی رکورددار 200 متر قورباغه از محدوده عبور کرده بود و مربی تیم ملی روسیه به این دلیل که قوانین را نقض کرده آن فرد را از کمپ تیم ملی اخراج کرده بود. با همه این شرایط همه تیم های ملی ما می توانند اردوهای خود را شروع کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضرتی: نمی دانم چرا برای استخر سختگیری می شود؟، شرایط آغاز اردوها در آزادی مهیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضرتی: نمی دانم چرا برای استخر سختگیری می شود؟، شرایط آغاز اردوها در آزادی مهیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید