ابهام ها در جابجایی قرمزها

به گزارش مدرسه سما، هر چند باشگاه پرسپولیس تا به امروز عملکرد موفقی در فصل جابجایی داشته است، اما هنوز تکلیف چند بازیکن برای فصل آینده معین نیست و گل محمدی هم روش جدیدی را برای خروجی ها در پیش گرفته است.

ابهام ها در جابجایی قرمزها

باشگاه پرسپولیس پس از عدم تحقق در راستا کسب ششمین جام متوالی لیگ برتر فوتبال تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی در کادر فنی و بازیکنان خود گرفت.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قبل از اتمام بازی های فصل گذشته لیگ برتر که منجر به قهرمانی استقلال تهران شد آب پاکی را روی دست یحیی گل محمدی ریخت تا علاوه بر انجام مذاکره مستقیم با گزینه های مد نظر سرمربی از او بخواهد دستیارانش را تغییر دهد.

آغاز با مربیان

مصدومیت های متوالی تعداد زیادی از بازیکنان و اشتباهات تکراری دروازه بان های پرسپولیس باعث شد تا هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس خواستار جابجایی اعضای کادر فنی شوند. درخواستی که در نیم فصل بازی های سال گذشته مطرح شد، اما گل محمدی به آن تن نداد، اما ادامه فرایند پر اشتباه و تزلزل بازیکنان سبب شد تا رضا درویش بی، چون و چرا خواستار تغییر یاری های گل محمدی گردد.

از این رو مظاهر رحیم پور مربی بدنساز و داود فنایی مربی دروازه بانان پرسپولیس از جمع دستیاران گل محمدی خارج شدند تا مربیان خارجی جانشین این دو چهره شوند.

بی میل نسبت به دستیار یک!

درویش نسبت به ادامه همکاری حمید مطهری با پرسپولیس نیز بی میل نشان داد. او در مقابل شایعات جدایی دستیار اول گل محمدی اینقدر خنثی ظاهر شد که این مربی چاره ای جز مذاکره با تیم های دیگر لیگ رجحان را پیدا نکرد تا در ادامه بتواند مدیران نساجی را مجاب به نشستن روی نیمکت فصل آینده آن ها کند. مربیان پرسپولیس یکی پس از دیگری از پرسپولیس جدا شدند تا گل محمدی تنها کریم باقری را به همراه پیشنهاد مربیگری به سید جلال حسینی در کنار خود داشته باشد.

همسو با طرفداران برای مازاد ها

جدایی مربیان پرسپولیس نه تنها با انتقاد طرفداران بلکه با حمایت آن ها همراه شد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای موافقت با درخواست فسخ قرارداد بعضی بازیکنان با یحیی گل محمدی هماهنگ می کرد تا رضایت امثال حامد لک را در کمترین فرصت زمانی ممکن صادر کند.

تمدید با اصلی ها غیر از یک مورد!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قبل از خاتمه رقابت های فصل گذشته از گل محمدی خواست تا بازیکنان دلخواه تیمش را برای تمدید قرارداد اعلام کند. او نیز در مرحله اول خواستار حفظ میلاد سرلک، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و احسان پهلوان شد. پروژه تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس یکی پس از دیگری انجام شد، اما زیاده خواهی های یک واسطه در پروژه حفظ احسان پهلوان سبب شد تا این بازیکن خیلی زود از چشم مدیر عامل پرسپولیس بیفتد و از تیم کنار گذاشته گردد.

پروژه کامبک کلید خورد

علیرضا بیرانوند نخستین بازیکنی بود که به قفس توری پرسپولیس بازگشت. دروازه بان تیم ملی ایران که سال های درخشان فوتبال خود را با این تیم پشت سر گذاشته بود پس از دو فصل ناپیروز در فوتبال رویال آنتورپ بلژیک و بواویشتا پرتغال به ایران بازگشت تا بار دیگر پیراهن پرسپولیس را در سال برگزاری جام جهانی بر تن کند.

او که جایگاه خود به عنوان شماره یک تیم ملی را متزلزل می دید نه تنها با بازگشت به این تیم می خواهد آن را پس بگیرد بلکه خواسته تکرار قهرمانی در لیگ برتر را برای طرفداران هموار کند.

سروش رفیعی دومین بازگشتی پرسپولیس از نسل طلایی دوران سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ بود که به این تیم بازگشت.

رفیعی پس از حضور پیروز در سپاهان اصفهان بار دیگر به جمع سرخپوشان مرکز بازگشت تا بتواند تکنیک خود در میانه میدان را به رخ بکشد و دراگان اسکوچیچ را مجاب به ماندن در جمع ملی پوشان برای مهم ترین تورنمنت فوتبالی ملی در سال 2022 کند.

جانشینی برای کاپیتان

مرتضی پور علی گنجی در روز هایی که اخبار جدایی رامین رضائیان در گوش طرفداران پرسپولیس می پیچید به این تیم پیوست تا نه تنها رضائیان بلکه خداحافظی قریب الوقوع سید جلال حسینی نیز برای طرفداران بی اهمیت گردد.

مدافع پیشین تیم ملی ایران که به واسطه مصدومیت های متوالی جایگاه خود را از دست داده بود پس از سال ها لژیونر بودن به ایران بازگشت تا به گفته خودش در تیم محبوب دوران کودکی اش بازی کند.

گزینه همیشگی بالاخره جذب شد

دانیال اسماعیلی فر چه در دوران مربیگری برانکو و چه در زمان فعلی که راهنمایی پرسپولیس را یحیی گل محمدی بر عهده دارد همیشه یکی از گزینه های خرید بود. او پس از سال ها حضور در فوتبال سپاهان با پیراهن ذوب آهن و سپس سپاهان تصمیم به قبول پیشنهاد پرسپولیس کرد تا تبدیل به یکی از مهم ترین خرید های تابستانی لیگ برتر گردد.

هت تریک از سپاهان با یک خارجی

سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی فر بازیکنان فصل گذشته سپاهان اصفهان بودند که به پرسپولیس آمدند، اما پروژه جذب از دیار زاینده رود در فکر درویش ادامه داشت تا اینکه آن ها با جذب گئورگی گولسیانی هت تریک خود به سپاهان را تکمیل کردند.

مدافع گرجستانی خارجی فوتبال ایران که عملکرد قابل قبولی در این تیم داشت به پرسپولیس آمد تا سفت پر سرعت پرسپولیس از مدعیان قهرمانی در همین روز های ابتدایی جابجایی تابستانی انجام گردد.

ویراژ در بن بست!

پرسپولیس در حالی یکی پس از دیگری از خرید های خود رونمایی می نماید که همچنان به علت عدم پرداخت طلب 86 هزار دلاری آنتونی استوکس به همراه سود پنج درصد سالیانه آن با محرومیت از ثبت قرارداد بازیکنان خود در جابجایی تابستانی همراه است.

درویش نه تنها به طرفداران پرسپولیس اطمینان داده است این مبلغ را تا دهم تیرماه به استوکس پرداخت می نماید بلکه همچنان کوشش خود را برای گزینه های مجذوب نماینده دیگری همانند سعید صادقی از گل گهر سیرجان که برترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر بوده است ادامه می دهد.

شیوه نو گل محمدی برای لیست خروج

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که تا به امروز خرید های خوبی را در تیمش می بیند، برای آنکه تکلیف خروجی ها را مشخص کند روش نوی را در نظر گرفته و به جای این که لیست مازاد را به باشگاه بدهد به آن ها اعلام نموده بازیکنانی که برای مشخص تکلیف به باشگاه مراجعه می نمایند را با او هماهنگ نمایند تا بگوید در لیست مازاد قرار گرفته است یا قراردادش را تمدید نمایند.

ابهاماتی در خصوص بازیکنان نو

در لیست پرسپولیس برای فصل آینده هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. این تیم می تواند سه بازیکن لیگ رجحان نو بگیرد. ضمن این که اگر تکلیف سه بازیکن خارجی این تیم مشخص گردد، آن وقت گل محمدی می تواند برای جذب بازیکن نو اقدام کند، اما اگر تمیروف، صفروف و هنانووف بمانند، با پیوستن گولسیانی به پرسپولیس، این تیم نمی تواند بازیکن خارجی دیگری جذب کند.

ضمن این که هنوز تکلیف تعدادی از بازیکنان فصل گذشته این تیم به طور قطعی مشخص نشده تا معلوم گردد لیست سرخپوشان برای جذب بازیکن نو خالی می گردد یا نه.

منبع: فرارو

به "ابهام ها در جابجایی قرمزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام ها در جابجایی قرمزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید