شروع عملیات اجرایی طرح های پیشران کردستان

به گزارش مدرسه سما، عملیات اجرایی طرح های پیشران از جمله طلای سقز، پتروشیمی بیجار و فولاد زاگرس قروه با بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری شروع شد.

شروع عملیات اجرایی طرح های پیشران کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به این مطلب که با اجرای این طرح در سطح استان برای 6 هزار و 100 نفر اشتغال ایجاد می گردد، گفت: طرح توسعه طلای سقز، پترو شیمی بیجار و فولاد زاگرس قروه از پروژه های قابل توجه در این راستا هستند.

بختیار خلیقی با بیان اینکه در حال حاضر کردستان در زمینه وصول حقوق معادن رتبه نخست کشور را دارد، اضافه نمود: 15 درصد از عایدی معادن به استان باز گردانده می گردد.

او بیان نمود: 349 فقره پروانه بهره برداری معادن در کردستان وجود دارد.

خلیقی یادآور شد: 145 پروانه اکتشاف معادن و 5 گواهی کشف با اشتغال اسمی 5 هزار و 21 نفر و اشتغال واقعی 3 هزار و 668 نفر در این استان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 349 واحد دارای پروانه بهره برداری وجود دارد، ادامه داد: 210 واحد از این تعداد فعال، 7 واحد در حال تجهیز و 132 واحد غیر فعال است.

او گفت: ایجاد زنجیره ارزش در بخش معدن از معدن تا محصول نهایی با هدف جلوگیری از خام فروشی و توسعه و تکمیل زیرساخت های معدنی از اولویت های سازمان صمت است.

مدرسه سما کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع عملیات اجرایی طرح های پیشران کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی طرح های پیشران کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید